مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ۹۰ درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف شده و این نشان می دهد نتوانستیم در این حوزه انقلابی ایجاد کنیم.

نتوانستیم در کاهش مصرف آب بخش کشاورزی تحول ایجاد کنیم

به گزارش قدس آنلاین ، تورج همتی ظهر سه شنبه  در دیدار با فرماندار خلیل آباد اظهارکرد: کشاورزی منطقه با به کارگیری فناوری های جدید باید به سمت کشاورزی حفاظتی، پایدار و محیط زیست محور پیش رود و از هدر رفت آب نیزجلوگیری شود.

وی افزود: طبق آمارهای موجود در حال حاضر ۹۰ درصد آب کشور در حوزه کشاورزی مصرف می شود که  نشان دهنده این است که نتوانستیم در این حوزه انقلابی ایجاد کنیم.

همتی بیان کرد:تفکر محیط زیست ستیزی که در بعضی افراد وجود دارد باید از بین برود و این نیازمند مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد است. سهم خراسان رضوی در مباحث مربوط به یوزپلنگ آسیایی مغفول مانده، در صورتی که شواهد و علائم وجود این جاندار در استان مشاهده شده است.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد:حیات وحش یکی از سرمایه های منطقه است و اگر هر کدام از گونه های محیط زیستی از بین بروند و حفاظت نشوند مطمئنا یک سرمایه ارزشمند را از دست داده ایم.

وی تاکید کرد: اقتصاد سبز از محیط زیست شکل می گیرد و محور آن بازیافت و بازچرخانی مواد است ودر این راستا برای مدیریت پسماند و زباله های منطقه ترشیز کاشمر باید یک مرکز منطقه ای بازیافت زباله تاسیس شود تا مشکلات زیست محیطی برای این منطقه ایجاد نشود.

همتی خاطر نشان کرد:مدیران موظف هستند در کمترین زمان ممکن پاسخ استعلامات و مراجعات را بدهند و در راستای توسعه پایدار برنامه ریزی و حرکت کنند.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.