مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 مشهد تشریح کرد: ضاربان پس از ضرب و جرح معلمان، مانع خروج آمبولانس از مدرسه شدند.

جزییات ماجرای قمه کشی درمدرسه ابتدایی/ماموران پلیس هیچ کاری نکردند
به گزارش قدس آنلاین ، محسن روحانی‌نیا ، عنوان کرد: ظهر روز گذشته، ساعت 11 و 55 دقیقه، همزمان با تعطیلی آموزشگاه پسرانه قلی‌زاده آموزش و پرورش ناحیه ۲ مشهد، واقع در منطقه محمدآباد، ۲ تن از اولیای دانش‌آموزان به معلمان این آموزشگاه هتک حرمت کرده و با ایجاد ضرب و جرح معلمان، آنان را راهی بیمارستان نمودند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 مشهد ادامه داد: ضاربان که از اولیاء دانش‌آموزان به نام‌های ح.ب، پایه پنجم آموزشگاه و الف.ف، در شیفت مخالف آموزشگاه بودند، در زنگ پایان شیفت اول و ورود دانش‌آموزان شیفت دوم، با استفاده از شلوغی جمعیت در سالن مدرسه، با سلاح سرد (چاقو و قمه) وارد مدرسه شدند. 
وی با بیان اینکه «هتاکان با ایجاد رعب و وحشت همراه با فحاشی و تهدید به سمت معلم پایه پنجم آموزشگاه، جناب آقای علیرضا فلکی، حمله و ایشان را مورد ضرب و جرح قرار دادند که باعث پارگی فک و آسیب به دندان‌هایش شد»، تصریح کرد: یکی از همکاران به نام اکبر اعتضاد، برای جداکردن وارد صحنه شدند که ایشان هم نیز با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفته و از ناحیه ابرو، نزدیک به چشم مجروح شدند که در بیمارستان، هفت بخیه بر روی صورتش زده شد.
روحانی‌نیا خاطرنشان کرد: ضاربان پس از اینکه کادر اجرایی دبستان با نیروی انتظامی و اورژانس تماس گرفتند از محل متواری شده و زمانی که عوامل اورژانس، پس از رسیدن به آموزشگاه و اقدامات اولیه برای انتقال مصدومان اقدام کردند، ضاربان در جلوی درب خروجی مدرسه آن‌ها را نیز تهدید کرده و مانع خروج آمبولانس شده‌اند که این عمل حدود ۲۵ دقیقه زمان برده است.
 مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 مشهد با اشاره به حضور نیروی انتظامی پس از 25 دقیقه تصریح کرد: پس از حضور عوامل نیروی انتظامی، آمبولانس توانست با اسکورت خودروی گشت نیروی انتظامی، مصدومان را به بیمارستان امدادی منتقل کند.
وی ادامه داد: متاسفانه نیروی انتظامی با اینکه عوامل ضرب‌وجرح در خارج از مدرسه حضور داشتند، اقدامی برای دستگیری آن‌ها نکرد و فقط آمبولانس را تا بیمارستان اسکورت کرد و پس از آن، هیچ‌یک از مأموران نیروی انتظامی در محل نبوده و یا به محل برنگشتند.
روحانی‌نیا بیان کرد: ضاربان، معلمان مجروح و عوامل مدرسه را تهدید کردند که اگر شکایت کنید شما را خواهیم کشت و مدرسه را بر روی سرتان خراب می‌کنیم.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 مشهد از عیادت و دلجویی از معلمان مجروح به اتفاق دو تن از معاونان اداره در بیمارستان امدادی خبر داد و اضافه کرد: پس از آن با حضور در محل مدرسه با عوامل اجرایی و معلمان دیدار کردیم و ضمن اظهار تاسف از چنین واقعه‌ای، خواستار پیگیری موضوع از مراجع حقوقی و قانونی شدیم تا شاهد احقاق حق مصدومان و مجروحان و اعاده حیثیت همکاران فرهنگی و اشد مجازات عاملان این حادثه تلخ و ناگوار باشیم.
وی درخصوص علت احتمالی درگیری تصریح کرد: روز قبل یکی از این معلمان مضروب، به‌خاطر شیطنت دانش‌آموز در کلاس و سوت‌زدن مداوم، به او تذکر می‌دهد و چون دانش‌آموز تکرار می‌کند، به وی سیلی می‌زند که بعد از اتمام کلاس دانش‌آموز به خانه برمی‌گردد و روز بعد، پدر دانش‌آموز به همراه یک نفر دیگر وارد مدرسه می‌شوند و با قمه به معلم حمله می‌کنند و همکار دیگری که برای میانجی‌گری می‌آید را نیز مجروح می‌کنند.
روحانی‌نیا ادامه داد: خوشبختانه همکاران ما به‌صورت سرپایی مداوا شده‌اند و خطر جانی تهدیدشان نمی‌کند. دوربین‌های آموزشگاه این حادثه را ثبت و ضبط کرده‌اند و واقعاً دلهره‌آور و سبعانه است.
وی تاکید کرد: هنوز ضاربان دستگیر نشده‌اند.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.