«ژان کلود یونکر» در سخنانی در پارلمان اتریش بر ضرورت ایستادگی کشورهای اروپایی مقابل آمریکا جهت حفظ توافق هسته‌ای با ایران تأکید کرده است.

تأکید رئیس کمیسیون اروپا بر ضرورت ایستادگی مقابل آمریکا برای حفظ برجام

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا که روز جمعه در برابر نمایندگان پارلمان اتریش سخن می‌گفت بر ضرورت پایبندی کشورهای اروپایی به عهد خود برای حفظ توافق هسته‌ای برجام، بعد از خروج آمریکا از آن تأکید کرد. 

یونکر، با اشاره تلویحی به خروج آمریکا از برجام، اما بدون اسم بردن از این کشور گفت: «اروپایی‌ها باید به عهد خود وفا کنند و با کسانی که حرف خود را تغییر داده‌اند، همراه نشوند. در این شرایط ما باید بیش از پیش از خودمان دفاع کنیم زیرا شرکت‌های اروپایی نباید به دلیل تحریم‌هایی که یک کشور دیگر علیه ایران وضع کرده است، متحمل زیان شوند».

اتحادیه اروپا پس از خروج آمریکا از برجام تلاش کرده راه خود را از واشنگتن جدا نموده و با ایجاد یک ساز و کار مالی مستقل، امکان ادامه مراودات تجاری شرکت‌های اروپایی با ایران را فراهم سازد.

کشورهای اروپایی با اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای خارج کردن این کشور از توافق هسته‌ای با ایران مخالفت کرده‌اند. ترامپ، اردیبهشت‌ماه سال جاری با متهم کردن ایران به نقض توافق هسته‌ای با آزمایش‌های موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای به مشارکت کشورش در این توافق پایان داد.  

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.