مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی گفت: برای نیل به هدف اساسی یعنی تأمین آب پایدار در این حوزه نیاز به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب وجود دارد که برخی کشورهای اروپایی از جمله اتریش در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند.

اعلام آمادگی اتریش برای تامین تجهیزات منابع آب پایدار در خراسان‌رضوی‌
به گزارش قدس آنلاین ؛ محمد علایی اظهار داشت: خراسان‌رضوی در زمینه‌های مختلفی از جمله معادن و ورود گردشگر ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و به همین علت تأمین آب پایدار یکی از اولویت‌های است که در خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: 24 درصد از اراضی استان خراسان‌رضوی در اقلیم نیمه خشک و 76 درصد مابقی در اقلیم خشک قرار گرفته و میانگین بارش بلند مدت استان 221 میلیمتر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه در 60 سال گذشته مهاجرت به استان و افزایش جمعیت سبب شده که منابع آب استان با چالش‌های اساسی مواجه شوند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین برنامه شرکت آب منطقه‌ای برای مدیریت چالش‌های کنونی سازگاری با کم‌آبی است.

علایی ادامه داد: البته نیاکان ما در این زمینه اقدامات بسیار خوبی داشته و احداث قنوات یکی از نمونه‌های اقدامات عملیاتی برای سازگاری با کم‌آبی است و ما هم می‌توانیم در این زمینه ورود داشته باشیم.

وی تأکید کرد: برای نیل به هدف اساسی یعنی تأمین آب پایدار در این حوزه نیاز به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های خطوط انتقال آب، نصب آب شیرین کن و احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب وجود دارد که برخی کشورهای اروپایی از جمله اتریش در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.