مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: هوای سرد استفاده از وسایل گرمایشی از جمله بخاری را افزایش خواهد داد از این رو مشترکین باید در استفاده از این وسایل به نکات ایمنی توجه و دقت نمایند.

افت ۱۵ درجه ای دما درخراسان رضوی/رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی

سید احمد علوی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: طبق پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان خراسان رضوی اولین سامانه سرد پاییزی از امروز وارد استان می شود به صورتی که بین ۱۳ تا ۱۵ درجه سانتیگراد هوا سرد خواهد شد. این امر نیاز مردم به استفاده از وسایل گرمایشی از جمله بخاری را افزایش خواهد داد از این رو مشترکان باید در استفاده از این وسایل به نکات ایمنی توجه کرده و با استفاده ایمن و مطمئن از این نعمت الهی امنیت و آسایش خانواده خود را فراهم کنند.

 وی تصریح کرد: اولین نکته که مشترکان گاز طبیعی باید به آنها توجه کنند کارکرد درست وسایل گاز سوز می باشد. در صورت معیوب بودن وسایل باید ازطریق متخصصین و مراکز مجاز برای کنترل و رفع معایب اقدام کنند. استفاده از کلاهک H و اطمینان از باز بودن مسیر دودکش نیز امری ضروری می باشد که برای این مورد افراد می توانند وزنه ای را از مسیر دودکش به پایین توسط نخ هدایت کنند و اگر وزنه در محل ورودی دودکش مشاهده شد مسیر باز می باشد ولی در غیر این صورت مسیر مسدود بوده و جهت باز بینی مسیر باید اقدامات لازم انجام شود. نکته بعدی در استفاده از لوله های بخاری استاندارد است زیرا لوله بخاری باید فلزی بوده و تحت هیچ شرایطی نباید از لوله های فنری یا آکاردئونی استفاده کرد. کنترل دقیق اتصالات شیلنگ به بخاری و لوله گاز نیز نکته دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد. حداکثر طول شلنگ باید ۱ متر و ۲۰ سانتی متر باشد و دو طرف محل اتصال به صورت بست فلزی محکم شده و از هیچ وسیله دیگری استفاده نشود.

 علوی افزود: نکته بعدی این است که بعد از روشن شدن وسیله گاز سوز حتما از گرم بودن دوکش اطمینان حاصل شود زیرا اگر لوله دودکش سرد باشد علامتی برای مکش معکوس گاز سمی است.

  وی ادامه داد: از تمام رسانه ها تقاضا داریم در نیمه دوم سال نکات ایمنی در مصرف گاز را به صورت مداوم به مردم گوشزد کنند. همچنین مشترکان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با  شماره تلفن های ۳۷۰۷۴ و یا ۱۹۴ تماس حاصل نمایند و از موارد ایمنی در نصب وسایل گرمایشی و استفاده از انها اطلاع پیدا کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.