خراسان شمالی- مهرداد خان ماکو گفت: این استان به لحاظ پراکندگی روستاها رتبه دوم را در بین استان های کشور دارد.

پراکندگی روستاها، نیروبری مدارس خراسان شمالی را افزایش داد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی، مهرداد خان ماکو، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه وزارت آموزش و پرورش در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: پراکندگی زیاد روستاهای خراسان شمالی سبب شده تا نیروبری این استان افزایش یافته و هزینه های زیادی از این ناحیه به آموزش و پرورش تحمیل شود.

وی اظهار داشت: این استان به لحاظ پراکندگی روستاها رتبه دوم را در بین استان های کشور دارد.

وی افزود: البته پراکندگی روستاهای استان در توزیع اعتبارات در نظر گرفته می شود، اما این ناکافی است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در قانون بودجه هم تلاش داریم که پراکندگی روستاها مورد توجه باشد.

وی از پیگیری ها برای تدوین لایحه بودجه سال ۹۸ وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: هنوز بخشنامه لایحه بودجه ابلاغ نشده اما ستاد راهبری و تدوین بودجه این وزارتخانه برای آمادگی به منظور انجام پیش بینی های مورد نیاز، از ۲ هفته قبل پیگیری های لازم را آغاز کرده است.

خان ماکو افزود: سفر مسئولان وزارتخانه به استان ها برای آماده کردن زمینه تدوین لایحه بودجه سال ۹۸ انجام می شود که نخستین مقصد این سفرها خراسان شمالی بوده است.

این مقام مسئول گفت: خراسان شمالی از استان هایی است که در برخی از شاخص ها، از میانگین کشوری عقب تر است و تلاش داریم با در اولویت قرار دادن این استان، از محل ردیف های ملی به ارتقای شاخص ها کمک کنیم.

خان ماکو گفت: تلاش داریم خراسان شمالی در ردیف استان های هدف حمایتی و اولویت دار این وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای این استان ها، فعالیت های خاص در نظر گرفته شده تا شاخص های آموزشی آنها ارتقا یابد، البته این در حد پیشنهاد است و باید مورد تایید قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.