‌البرز- مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز گفت: در سه ماهه تابستان امسال بیش از ۱۶۰ میلیون تردد وسایل نقلیه در این استان به ثبت رسیده است.

ثبت بیش از ۱۶۰ میلیون تردد وسایل نقلیه در استان البرز

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز مهرداد جهانی اظهار کرد: میزان تردد وسایل نقلیه در ایام سفرهای تابستانی سال ۹۷  در محورهای ارتباطی استان البرز حدود ۱۶۰ میلیون بوده است که این آمار، استان البرز را در ردیف پرتردد ترین استان های کشور قرار داده است.

وی افزود: در ایام تعطیلات  تابستان  سال جاری ۱۶۰ میلیون و ۳۷۷  هزار و ۹۵۵ تردد توسط ۴۴ دستگاه تردد شمار نصب شده درمحورهای  ارتباطی استان ثبت شده است.

جهانی همجواری با پایتخت و بزرگترین مرکز جمعیتی کشور و قرار گرفتن در مسیر ارتباطی بیش از ۱۳ استان شمالی، غربی و شمال غربی کشور و قرار داشتن ۲ مسیر از ۴ مسیر دسترسی به استانهای سرسبز و مستعد گردشگری شمالی کشور دراین استان را، از دلایل عمده تردد بالا  در استان ذکر کرد و افزود: از کل تردد ثبت شده در استان۶/۹  درصد متعلق به وسایل نقلیه سنگین  و مابقی وسایل نقلیه سبک بوده است.

جهانی متوسط تردد ساعتی در محورهای ارتباطی استان را در ایام تابستان ۱۶۴۸ دستگاه برشمرد و افزود: آزادراه تهران- کرج با متوسط ثبت تردد ساعتی ۶۰۲۲ خودرو پرتردد ترین محور استان در این ایام بوده است.

وی ادامه داد: پس از آن آزادراه کرج- قزوین با تردد ۵۲۱۳ تردد قرارداردو کمترین متوسط تردد ساعتی ثبت شده در استان نیز در محورگچسر - دیزین با ۲۳ تردد بوده است.

این مسئول در پایان افزود: بیشترین تردد ثبت شده در استان در روز ۱۷ شهریور با ۱ میلیون و ۹۴۳ هزار تردد رقم خورده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.