مدیر کل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: کودکان همواره مخاطبین وفادار کتاب‌خانه‌ها هستند و لذا اراده بر آن است که توجه ویژه‌ای به این حوزه صورت گیرد.

کودکان مخاطبین وفادار کتاب‌خانه‌ها هستند
به گزارش قدس آنلاین ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر سبزیان در حاشیه مراسم گرامی‌داشت روز جهانی کودک در تالار شهر مشهد،  پیرامون برنامه‌های نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی در هفته کودک و نیز افزایش مطالعه کودکان اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در دوره جدید نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی رخ داده، تقویت بخش کودک است؛ لذا در ایام هفته کودک دو برنامه مشترک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشته و داریم. به علاوه کارگاه‌های قصه‌گویی، جلسات کتاب‌خوانی و جمع‌خوانی کتاب توسط کودکان در کتاب‌خانه‌ها نیز از دیگر برنامه‌ها در این هفته است.
وی افزود: از هفته کودک به بعد، در روز سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته برای مهارت‌افزایی کتاب‌داران، دوره آموزش قصه‌گویی را خواهیم داشت که در کتاب‌خانه‌ها و نیز خارج از فضای کتاب‌خانه و در مدارس و بخش‌های حاشیه‌ای شهر مشهد، برای جلسات جمع‌خوانی کتاب با کودکان اعزام خواهند شد.
مدیر کل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی استان ‌ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بحث کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان است؛ منتها از آن‌جا که نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی متولی اصلی کتاب‌خوانی است، با مشارکت کانون پرورش فکری، یکی از برنامه‌هایمان سوق دادن فضای کتاب‌خانه‌ها با رویکرد تنوع این برنامه‌ها در حاشیه شهر مشهد است. ضمن این که کتاب‌خانه سیار شماره ۲ را که توسط خیر ساخته و احداث شده برای این امر اختصاص دادیم که صرفا به بحث کودک و نوجوان بپردازد و ان‌شاء‌الله به مرور این برنامه‌ها اعلام خواهد شد. بنابراین، از آن‌جا که کودکان مخاطبین وفادار کتاب‌خانه‌ها هستند، اراده بر آن است که توجه جدی به این حوزه صورت بگیرد.
سبزیان ضمن تاکید بر این که بخش عمده‌ای از مراجعین ما به کتاب‌خانه‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: اگر برای این مخاطبان برنامه‌ریزی دقیق و صحیحی صورت نگیرد، به نوعی می‌توان گفت با توجه به رشد تکنولوژی، ابزارهای ارتباطی روز و جاذبه موجود در آن، خیلی سریع از دستمان خارج خواهند شد. ضمن این که ما در کتاب‌خانه مرکزی نیز بخش مهمی را به بخش کودک اختصاص می‌دهیم. به علاوه در کتاب‌خانه‌ها نیز دو الی سه برنامه جدی در این خصوص داریم که متعاقبا اعلام خواهد شد.
وی تصریح کرد: در بحث تقویت مطالعه، بنا داریم روزهای پنجشنبه‌ که مدارس تعطیل و خانواده‌های آنان آزادتر هستند، برنامه‌هایی در کتاب‌خانه‌ها برای حوزه کودک و نوجوان صورت دهیم.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.