رئیس‌جمهور عراق در دیداری با سفیر ایران در بغداد «از روابط دو جانبه و نقش آن در حمایت از امنیت و صلح منطقه، به ویژه نقش جمهوری اسلامی ایران در در مبارزه با تروریسم» تمجید و تقدیر کرد.

سفیر ایران در بغداد با رئیس‌جمهور جدید عراق دیدار کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «ایرج مسجدی» سفیر ایران در بغداد روز یکشنبه با «برهم صالح» رئیس جمهور جدید عراق دیدار کرد.

به نوشته پایگاه «السومریه نیوز»،‌ رئیس‌جمهور عراق در این دیدار اعلام کرد که «تنش کنونی در منطقه، امری غیر قابل قبول است.»

وی از روابط دوجانبه ایران و عراق و تاثیر آن روی امنیت و ثبات منطقه تمجید و از کمک جمهوری اسلامی ایران به عراق در عملیات مبارزه با تروریسم و شکست داعش تقدیر و تشکر کرده است.

دفتر ریاست جمهوری عراق در خصوص این دیدار بیانیه‌ای صادر و در آن اعلام کرد که این کشور فرصت تاریخی برای عبور از مشکلات را دارد و در مرحله آینده تلاش خواهد کرد تا عراق به کانون توافقات منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل و فرصت برای ایجاد محیطی امن برای بازسازی و شکوفایی و کاهش تنش‌ها فراهم شود.

ایرج مسجدی در این دیدار برای همه مسئولان جدید عراق آرزوی توفیق و ابراز اطمینان کرد که روسای سه قوه توان عبور از مشکلات و بحران‌ها را دارند.

ایرج مسجدی بر حمایت از عراق قوی و مستقل تاکید و ابراز امیدواری کرد که عراق به نقش محوری خود در دوره آینده بازگردد.

این اولین دیدار سفیر ایران در بغداد با برهم صالح پس از تصدی سمت ریاست جمهوری عراق است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.