در حالی که جنگ افغانستان وارد هجدهمین سال خود شده است و تلفات غیرنظامیان افغان نیز در بالاترین سطح در سالهای اخیر قرار دارد یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد که زمان پایان دادن به این جنگ فرا رسیده است.

یک عضو کنگره: زمان خروج آمریکا از افغانستان فرا رسیده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «روبن گالگو» عضو مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت «آریزونا» در هفدهمین سالروز حمله آمریکا به افغانستان تصریح کرد که وقت پایان دادن به جنگ افغانستان فرا رسیده است.

گالگو یک کهنه سرباز آمریکایی که پیش از این سابقه حضور در عراق را به عنوان تفنگدار دریایی نیز دارد از منتقدان «جنگ‌های دایمی» آمریکا در سال‌های اخیر بوده است.

این قانونگذار آمریکایی در بیانیه‌ای از رهبران سیاسی و نظامی آمریکا خواست تا راهی را برای پایان دادن به جنگ در افغانستان پیدا کنند.

به گزارش «میلیتاری تایمز» گالگو تصریح کرد: ادامه شرایط کنونی به سود منافع ملی ما نیست و نیروهای آمریکایی باید به خانه برگردند.

کهنه سرباز آمریکایی افزود: پس از حملات 11 سپتامبر نابودی القاعده، کشتن «اسامه بن‌لادن» و جلوگیری از استفاده از خاک افغانستان برای حمله به مردم آمریکا و متحدانمان هدف ما از حمله به افغانستان بود و سال‌ها پیش به تمامی این اهداف دست پیدا کردیم.

این عضو کنگره آمریکا ادامه داد که در 17 سال گذشته حدود 25 هزار آمریکایی در افغانستان کشته و یا زخمی شدند و هزاران نفر دیگر نیز تحت اثرات این جنگ قرار دارند.

با این حال بزرگترین قربانی حضور نظامیان آمریکایی غیرنظامیان افغان بوده‌اند و براساس گزارش اخیر وزارت دفاع آمریکا از وضعیت امنیتی افغانستان از اول دسامبر 2017 تا 31 می 2018 میلادی کشته شدن و زخمی شدن 4 هزار و 223 غیرنظامی افغان ثبت شده است.

براساس این گزارش حدود یک چهارم این تلفات را کشته‌ها و سه چهارم دیگر را نیز زخمی‌ها تشکیل می‌دهند.

وزارت دفاع آمریکا در ادامه این گزارش آورده است که شمار تلفات غیرنظامیان افغان در زمان یاد شده نسبت به زمان مشابه در سال گذشته افزایش 73 درصدی داشته است.

پیش از این نیز دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) نیز گزارش داده بود که از دسامبر 2017 تا مارس 2018 کشته شدن 763 غیرنظامی افغان و زخمی شدن هزار و 495 تن دیگر به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.