سخنگوی شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: تغییر محدود و مقطعی در طعم آب این کلانشهر که بخاطر استفاده از آب سدها بود هم اینک برطرف شده است.

تغییر محدود طعم آب در مشهد برطرف شده است

به گزارش قدس آنلاین ، محمد محمدزاده روز شنبه  افزود: از حدود 10 روز پیش تماسهایی از سوی برخی شهروندان مشهدی با مرکز 122 شرکت آب و فاضلاب گرفته شد مبنی بر اینکه طعم آب شرب تغییر کرده بود. در این میان تمرکز تماسها مربوط به منطقه خاصی از مشهد نبود بلکه به شکل پراکنده بود.

وی ادامه داد: این تغییر طعم به دلیل استفاده از آب سدها به جای آب چاهها که ذائقه شهروندان مشهدی به آن عادت دارد و به منظور تامین بخشی از آب شرب این کلانشهر ایجاد شده بود که هم اینک بطور کامل برطرف گردیده است.
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب مشهد حجم آب کنونی پشت سدهای خراسان رضوی را 16 درصد از کل حجم مخازن آنها اعلام و بیان کرد: طی روزهای اخیر میزان استفاده از آب سدها برای تامین آب شرب مشهد به حداقل رسانده شد.
وی گفت: بر این اساس ظرف 48 ساعت اخیر هیچ گزارشی در خصوص کیفیت نامناسب آب از سوی شهروندان مشهدی دریافت نشده است. با مشترکانی نیز که پیشتر در تماس تلفنی از کیفیت آب گله مند کرده بودند تماس برقرار و از سوی آنها اعلام شد که مشکل برطرف شده و آب لوله کشی در سطح شهر مشهد از کیفیت مناسب برخوردار است.
محمدزاده افزود: مشکل مقطعی در خصوص طعم آب مربوط به مصرف بیش از حد و مجبور شدن به استفاده از آب سدها برای تامین نیاز مشترکان بود. کاهش منابع آب و مصرف بیش از حد آن بر کیفیت آب تاثیر می گذارد لذا باید مدیریت مصرف در تمام فصول رعایت شود تا مشکلی در خصوص سازگاری باکیفیت آب ایجاد نشود.
وی تاکید کرد: کیفیت آب شرب مشهد منطبق بر استانداردهای جهانی است و آبی که وارد شبکه توزیع می شود از لحاظ استاندارد کیفیت و بهداشت هیچ مشکلی ندارد زیرا بطور دائم در آزمایشگاههای پیشرفته تحت بررسی کارشناسان قرار دارد.
100 درصد جمعیت شهری مشهد زیر پوشش آب و 70 درصد زیر پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب هستند. هم اینک 49 درصد آب کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد از محل چاهها، 46 درصد از محل سدها و پنج درصد از طریق چشمه و قنات تامین می شود. پیش از این تا سال 1391 حدود 61 درصد آب مورد نیاز مشهد تنها از محل سد دوستی واقع در 200 کیلومتری شمال شرق این شهر تامین می شد.
کلانشهر مشهد علاوه بر جمعیت ثابت خود سالانه پذیرای تا 30 میلیون زائر و مسافر نیز می باشد.
منبع : ایرنا

انتهای پیام /*

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.