مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: آمادگی داریم در صورت اجرای زیرسازی و فنس‌کشی زمین ورزشی در روستاها توسط مردم و خیرین، چمن مصنوعی آن را تأمین کنیم.

آماده احداث چمن مصنوعی به‌صورت مشارکتی در روستاها هستیم/ برگزاری مسابقات شمشیربازی نوجوانان خراسان رضوی در مشهد
به گزارش قدس آنلاین ، مدیرکل ورزش وجوانان خراسان رضوی در دیدار با فرماندار کاشمر گفت: در بخش جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد باید براساس برنامه ششم توسعه 65 سازمان مردم نهاد در استان در سال تشکیل شود.

فرزاد فتاحی با تأکید بر اینکه  از ظرفیت مجامع مشورتی جوانان و سازمان‌های مردم نهاد در امر پیشبرد اهداف سازمان به‌ویژه حوزه جوانان بیشتر استفاده کرد؛ یادآور شد: نشاط و شادی مردم از جمله مواری است که باید با حمایت از ورزش‌های همگانی به‌ویژه برگزاری همایش‌های خانوادگی پیاده‌روی و کوهنوردی در دستورکار ادارات شهرستانی قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام در کاشمر؛ اظهار کرد: استخر سرپوشیده در شهر کاشمر و دو پروژه ورزشی دیگر در بخش کوهسرخ از جمله پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار در این شهرستان است که امیدواریم با تامین اعتبار موردنیاز شاهد تکمیل و بهره‌برداری از آن باشیم.

مدیرکل ورزش وجوانان خراسان رضوی در خصوص اجرای پروژه‌های ورزشی در سطح روستاها به‌صورت مشارکتی اعلام آمادگی کرد و یادآور شد: آمادگی داریم در صورت اجرای زیرسازی و فنس‌کشی زمین ورزشی در روستاها توسط مردم و خیرین، چمن مصنوعی آن را تأمین کنیم.

فرماندار کاشمر نیز با اشاره به جمعیت 168 هزار نفری این شهرستان گفت: فضاهای ورزشی موجود در شهرستان با توجه به‌تراکم جمعیت به‌ویژه در روستاها جوابگوی نیاز علاقه‌مندان و ورزشکاران نیست.

محمدعلی نبی‌پور با بیان اینکه استقبال ورزشکاران و علاقمندان به رشته‌های مختلف در این شهرستان بالاست به‌طوری که در برخی موارد با کمبود فضا مواجه می‌شویم؛ افزود: این جمعیت علاقه‌مند یک پتانسیل بالایی در زمینه ورزش است بنابراین به‌دلیل عمر بالا و فرسودگی فضاهای ورزشی شهرستان ضرورت دارد بهسازی و بازسازی این اماکن مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی خانه جوان که زمین مورد نیاز آن مشخص شده از خواسته‌های شهرستان است؛ خاطرنشان کرد: کمبود فضای ورزشی در بخش کوهسرخ از جمله درخواست‌های مردم به‌ویژه جوانان هستیم که امیدواریم مورد توجه مسؤولان استانی قرار گیرد.

فرماندار کاشمر یادآور شد: احداث زمین ورزشی چمن مصنوعی از درخواست‌هایی بود که در سفر وزیر ورزش و جوانان به شهرستان مورد موافقت قرار گرفت، بنابراین امیدواریم با پیگیری اداره کل ورزش و جوانان استان شاهد تحقق این وعده به مردم کاشمر باشیم.

نبی‌پور با اشاره به اینکه ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه از سیاست‌های کلان دولت است که باید با هم‌افزایی و اجرای ورزش‌های همگانی این مهم در سطح شهرستان محقق شود؛ افزود: با توجه به‌استقبال ورزشکاران در قالب هیأت‌های ورزشی انتظار داریم از هیأت‌های ورزشی حمایت بیشتری انجام شود.

برای تکمیل پروژه استخر خلیل‌آباد برنامه‌ای نداریم

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در دیدار با فرماندار خلیل‌آباد گفت: برای تکمیل پروژه استخر خلیل‌آباد برنامه‌ای نداریم تا راهکاری برای این موضوع در آینده دیده شود و با تغییر کاربری، فضای جدیدی را در آنجا شاهد باشیم.

فرزاد فتاحی اظهار کرد: یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای سالن ورزشی روستای محمدآباد و 200 میلیون تومان برای تعمیرات نیز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هدف از بازدید میدانی از پروژه‌های ورزشی در شهرستان‌ها کمک و تکمیل طرح‌ها است؛ افزود: بحث استخر خلیل‌آباد در سازمان مدیریت برنامه‌ریزی مطرح شد و با توجه به اینکه بخش خصوصی اقدام به‌ساخت استخر در شهرستان داشته، به‌طور طبیعی سیاست ما حمایت از بخش خصوصی و از این استخر است، دو استخر در شهرستان جوابگو نیست و مشکلاتی نیز در پی دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه حضور خیرین در ایجاد پروژه‌های ورزشی می‌تواند به‌حوزه ورزش شهرستان‌ها کمک کند؛ بیان کرد: اگر خیرین پای کار باشند و پروژه‌هایی را شروع کنند، آمادگی داریم که برای تکمیل آن از منابع ملی کمک کنیم.

در ادامه فرماندار خلیل‌آباد با بیان اینکه این شهرستان بالغ بر 52 هزار نفر جمعیت دارد؛ گفت:  از سال 88 پروژه استخر شهرستان کلنگ‌زده شده و تاکنون بالغ بر 250 میلیون تومان در آن فضا هزینه شده و 27 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مجتبی شاکری با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان شهرستان فاقد ساختمان اداری است؛ افزود: اعتبارات حوزه ورزش خلیل‌آباد تا کنون بسیار ناچیز بوده که انتظار می‌رود در بحث توزیع اعتبارات عدالت مدنظر قرار داده شود.

وی با اشاره توسعه و توجه به‌مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی شهرستان؛ اظهار کرد: روستای جابوز از توابع خلیل‌آباد جمعیتی بالغ بر 4 هزار و 500 نفر دارد که متاسفانه از ابتدایی‌ترین امکانات ورزشی بی‌بهره است.

انجام پروژه چمن مصنوعی در بردسکن، انابد و شهرآباد تا سال آینده

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در حاشیه بازدید از اماکن ورزشی بردسکن، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این شهرستان از لحاظ امکانات و ورزشکار در رتبه‌ای خوب در استان قرار دارد؛ گفت: بسیاری از فضاهای ورزشی این شهرستان به بهره‌برداری رسیده است، برنامه این اداره کل در سال جاری و سال آینده بر روی تعمیر و بهسازی این فضاها متمرکز خواهد بود.

فرزاد فتاحی حمایت از تیم‌های ورزشی را در حد توان از ماموریت‌های ذاتی این اداره کل نام برد و افزود: بردسکن تنها شهرستانی است که پروژه نیمه تمام ندارد.

وی اظهار کرد: 700 برنامه ورزشی در سطح استان اعم از جشنواره‌ها، همایش‌ها و مسابقات فرهنگی ورزشی در هفته تربیت بدنی برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی به فعال بودن هیأت‌های ورزشی در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: توسعه ورزش در بین خانواده‌ها از برنامه‌های مجموعه دستگاه ورزش در استان و شهرستان‌ها است.

فتاحی بیان کرد: تغییرات را با شناخت کامل دنبال می‌کنیم اما در حال حاضر باید شناخت کلی  را از مجموعه داشته باشم و هر زمان به‌تشخیص در جابه‌جایی دیده شود، کوتاهی نمی‌کنیم.

وی به جلسه خود با بنیادی نماینده مردم شهرستان‌های بردسکن، کاشمر و خلیل‌آباد در مجلس اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس کمک‌های خود را به‌ورزش با تصویب قانون 27 دهم درصد از یک درصد مالیات ارزش بر افزوده را به‌خوبی پیگیری کردند، که کمک بسیار خوبی به ورزش شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در پاسخ به خبرنگار فارس در رابطه با تیم پدیده؛ خاطرنشان کرد: در صورت عدم پرداخت بدهی به‌بازیکن خارجی این تیم در این هفته، 6 امتیاز از تیم پدیده کسر می‌شد که با تدبیر استاندار خراسان رضوی رقم بدهی به این بازیکن تامین و پرداخت شد.

فتاحی افزود: پیگیر هستیم تا طی امروز و یا فردا این رقم به‌حساب این بازیکن واریز شود تا از شکایت خود منصرف شود.

آغاز فصل جدید لیگ ووشوی جوانان کشور

فصل جدید لیگ ووشوی جوانان کشور پنجشنبه ۲۶ مهرماه در آکادمی ووشو آغاز شد.

در این مسابقات، ۱۴ تیم حضور دارند که در ۲ گروه به‌مصاف هم می‌روند و در نهایت تیم‌های اول و دوم هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود می‌کنند.

نماینده خراسان رضوی در گروه دوم قرار دارد که باید با تیم‌های پرشین، افلاک، هیأت تهران، هیأت اردبیل، هیأت همدان و هیأت آذربایجان غربی رقابت می‌کند این تیم توانست در دور نخست هیأت تهران و آذربایجان غربی را مغلوب کند.

برگزاری جشنواره ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا

جشنواره ورزشی هیأت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا خراسان‌رضوی به‌مناسبت گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش و در 4 رشته شطرنج، دوومیدانی، پتانک و تنیس روی میز برگزار شد.

در پایان مسابقات شطرنج دهستانی از انجمن پیوند اعضا به مقام اول، هاشمی و راستی از انجمن تالاسمی به مقام‌های دوم و سوم رسیدند.

در مسابقات پتانک نیز مهدیه کارگران در بخش بانوان و محمدرضا بیگی در بخش آقایان، هر دو از انجمن پیوند اعضا به‌مقام اول رسیدند.

در مسابقه دو ۱۰۰ متر دهستانی به مقام اول رسید و در آخرین مسابقه در رشته تنیس روی میز، زارع از انجمن هموفیلی در بخش آقایان و ظهوریان از انجمن تالاسمی، به‌مقام اول دست پیدا کردند.

گفتنی است؛ جشنواره ورزشی هیأت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا خراسان‌رضوی با حضور بیش از ۶۰ ورزشکار هیأت استان برگزار و تا روز سه‌شنبه ادامه دارد.

برگزاری مسابقات شمشیربازی نوجوانان خراسان رضوی در مشهد

مسابقات شمشیربازی ورزشکاران نوجوان هیأت شمشیربازی خراسان رضوی انتخابی المپیاد کشوری در بخش اسلحه فلوره به‌مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش برگزار شد.

در این رقابت حامد زرگران در جایگاه اول ایستاد و آراد ترشیزیان به‌مقام دوم رسید، همچنین محمدامین قائمی و محمد صادق سجادپور به‌مقام سوم مشترک دست یافتند.

گفتنی است؛ رقابت‌های استانی شمشیربازی نوجوانان در بخش اسلحه اپه آقایان و بانوان به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش روزهای یکشنبه و دوشنبه ٢٩ و ٣٠ مهرماه برگزار می‌شود.

معرفی نفرات برتر مسابقه اتومبیلرانی اسلالوم خراسان رضوی

نخستین دوره از سری مسابقات اتومبیلرانی اسلالوم قهرمانی استان روز جمعه ٢٧ مهرماه ٩٧ به میزبانی بجستان برگزار شد.

این دوره از مسابقات در سه کلاس بالای١۵٠٠ سی سی، زیر ١۵٠٠ سی سی و بانوان و با حضور ٢٠ شرکت‌کننده از شهرستان‌های مشهد، بجستان، تربت‌حیدریه، فیض‌آباد و نیشابور برگزار و نفرات برتر معرفی شدند.

در کلاس بالای ١۵٠٠ سی سی ابوالفضل فاطمیان، حامد آرزومند و محسن حیدربیگی در کلاس زیر ١۵٠٠ سی سی علی صنعتی، محمد امین سوزنچی و احسان قاضی‌زاده به‌ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در کلاس بانوان آزاده سیاح‌پور از بجستان اول شد، مریم معتمدی از مشهد و اعظم اکبری از بجستان به ترتیب جایگاه دوم وسوم را از آن خود کردند.

برگزاری مسابقات قهرمانی اسکیت در سرخس

نخستین دوره مسابقات قهرمانی اسکیت سرخس در ۲ رده سنی نونهالان و نوجوانان با استقبال شرکت کنندگان و دوست داران رشته اسکیت برگزار شد.

این مسابقات با شرکت ۲۱ ورزشکار در سالن دهقانزاده به‌صورت جشنواره برگزار شد و در پایان به همه شرکت‌کنندگان جوایز اهدا شد.

هدف از اجرای این مسابقه انتخاب تیم شهرستان و جذب و شناسایی استعدادهای سرخس بود.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.