در نخستین سالگرد برنامه اینترنتی آوانسن، همراه با رونمایی از سایت چند رسانه ای این برنامه برگزار شد.

حمایت مدیریت شهری از تئاتر /تئاتر مشهد دارای بیلبورد اختصاصی می شود

به گزارش قدس آنلاین، نخستین سالگرد برنامه اینترنتی آوانسن، همراه با رونمایی از سایت چند رسانه ای این برنامه توسط احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مشهد برگزار شد.

در ابتدای این برنامه احسان اصولی ضمن تبریک به عوامل و دست اندرکاران این برنامه اظهار کرد: رشد کردنِ رسانه هایی نظیر آوانسن با نگاه تخصصی از اولویت های ماست و امیدوارم در سایر رشته ها هم اهالی آن رشته ها این ابتکار عمل آوانسن را به دست بگیرند.

اصولی آوانسن را برنامه ای مستقل و رویدادی خودجوش دانست و در خصوص سوالی مبنی بر احداث سالن بزرگ تئاتر شهر توسط شهرداری مشهد گفت: از ابتدای سال با پیگیری های شورای شهر و با اولویت ورود بخش خصوصی و همراهی و مشارکتِ شهرداری؛ وارد مذاکراتی شدیم و پس از طی چندین جلسه به علت نوسانات اقتصادی؛ شهرداری تصمیم گرفت خودش برای احداثِ سالن بزرگ تئاتر شهر ورود کند و مصوبه شورای شهر را عملی کند.

اصولی افزود: اوایل مهرماه فراخوانی برای شناسایی مشاور منتشر شد، با کارشناسان شهری مشورت کردیم و پس از بررسی متغیرهای مختلف، در نهایت امامت ۴۹  به عنوان محل احداث این سالن به همراه کاربری های جانبی اَش انتخاب شد. در جلسه قبلِ کمیسیون فرهنگی چند مشاور و مجری برای نوشتن طرح اعلام آمادگی کردند و امیدواریم شرایط به گونه ای پیش برود که تا قبل از پایان سال و در ایام دهه مبارک فجر کلنگ زنی این پروژه رقم بخورد.

  وی در بخش دیگری از این برنامه  زنده درخصوص سهم ناچیز اهالی تئاتر از تبلیغات محیطی شهری و بیلبوردها؛ که در فصل دوم برنامه آوانسن مطرح شده بود گفت: با شهردار محترم مشهدتدبیری اندیشیده ایم که شورای راهبری تبلیغات محیطی؛ برای اتخاذ تصمیم در این حوزه راه اندازی شود و مقرر شد بیلبوردی به صورت ثابت به تمام تئاترهای در حال اجرا در مشهد اختصاص داده شود تا علاقه مندان به تئاتر از  این طریق، از نمایش ها و رویدادهای تئاتری مطلع شوند.

در ادامه این برنامه مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری شهرآرا در مورد حمایت های تبلیغاتی  شهرآرا از نمایش ها افزود: بعد از واگذاری مشهد گیشه به موسسه شهرآرا؛ با تذکر برنامه آوانسن، از کارگردان های کار اولی که فروش نمایش شان از درگاه سایت مشهدگیشه  انجام می شود هیچ درصدی نگرفتیم، در حوزه ی تبلیغات هم  تاکنون بارها بیلبورد در اختیار گروه های نمایشی گذاشته ایم. هم اکنون ۵۳ عدد بیلبورد از سازمان میادین اجاره کرده ایم که از آنها کسب درآمد میکنیم و  در کنار آن حمایت های فرهنگی خودمان را هم  از هنرمندان انجام میدهیم

مجید خرمی افزود: اگر هنرمندان همراهمان باشند معتقدم در حوزه ی اقتصاد هنر میتوانیم اقدامات خوبی را رقم بزنیم. اگر بدانیم میتوانیم به فروش بیشتر نمایشی کمک کنیم، از تمام ظرفیت های تبلیغاتی مان برای حمایت از آن  نمایش استفاده خواهیم کرد.

  در بخش دیگری از این برنامه حجت طباطبایی رئیس اداره ی هنرهای نمایشی استان اظهار کرد: آوانسن به لحاظ کیفی بسیار خوب است اما در تحلیل محتوا هنوز جای کار دارد، بهتر است آوانسن کمتر به حواشی بپردازد، تا به همدلی اهالی تئاتر بیانجامد. همچنین میتوانیم اتاق فکری داشته باشیم تا طیف های مختلف تئاترِ استان در آن حضور داشته باشند. و بهتر است در آوانسن بخش آموزش را پررنگ تر کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.