جمعیت زائران دهه آخر ماه صفر در مشهد الرضا با بیش از ۳۵ درصد افزایش پیش بینی شده است.

پیش بینی افزایش ۳۵ درصدی زائران دهه آخر صفر در مشهد الرضا

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت:  بر پیش بینی افزایش ۳۵ درصدی زائران دهه آخر صفر در مشهد الرضااساس اطلاعات دریافتی تاکنون فقط تعداد زائران پیاده رضوی در این ایام که  از ۲۱ استان کشور به مشهد می آیند، بیش از ۵۰۰ هزار نفر برآورد می شود و این آمار به جز آمار زائران پیاده از مناطق مختلف خراسان رضوی است.

حسینی  از آمادگی استان برای پذیرایی از این حجم زائر خبرداد و گفت: ۵ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری، برقراری ارتباط ریلی با ۲۸  نقطه کشور و ۹۰ رام قطار و نیز ۲۲۰  پرواز در روز برای جابه جایی زوار از اقدامات برنامه ریزی شده در این زمینه است.

وی گفت: تدارک و استقرار ۲۸۰ ایستگاه بین راهی، ۵۰۰ ایستگاه اسکان و پذیرایی در مشهد و ۱۶۵  ایستگاه به همت اوقاف کشور در ۵ استان مسیر تردد زائران از دیگر اقدامات برای پذیرایی از زائران بویژه پیاده در  دهه آخر صفر در طول مسیراست.

سامانه خدمت در مشهد از چند سال قبل با محور مردم در ارائه خدمت به زوار علی ابن موسی الرضا (ع) فعال شده و مشتاقان خدمت به زوار امام مهربانی ها هم اکنون در قالب ارائه ۳۰  خدمت ها ساماندهی شده اند. پارسال بیش از ۴۰۰ زائر پیاده در دهه پایانی صفر به مشهد الرضا سفر کردند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.