خراسان شمالی- حجت الاسلام عظیم آسوده گفت: در موکب امامزادگان استان، روزانه برای پنج هزار زائر شام و برای چهارهزار نفر نهار آماده و توزیع می شود.

موکب امام‌زادگان استان تا سه روز بعد از اربعین خدمات‌رسانی می‌کند

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی که در مرز مهران حضور دارد، با بیان اینکه موکب آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه با همکاری ادارات اوقاف ۶ استان از ۲۶ مهرماه فعال شده است، گفت: این موکب تا سه روز پس از اربعین یعنی بیست و سوم صفر مصادف با یازدهم آبان ماه در مرز مهران فعال است.

وی با بیان اینکه در این موکب روزانه برای پنج هزار زائر شام و برای چهارهزار زائر نهار آماده و توزیع می شود، افزود: برنامه اسکان هزار زائر در شبانه روز هم انجام می شد که متاسفانه به دلیل طوفان چند روز گذشته فعلا اسکان نداریم و در حال بهسازی محل اسکان زائران هستیم که به محض آماده شدن مکان استقرار، خدمات اسکان هم به زائران ارائه می شود.

حجت الاسلام آسوده از خدمات رسانی ۳۰ نیروی همکار اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در کنار سایر نیروهای اوقاف سایر استان ها در موکب خبر داد و گفت: نانوایی فعال موکب هم روزانه دوهزار قرص نان پخت می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در پاسخ به این سوال که آیا هزینه های انجام شده از محل موقوفات است یا کمک های مردمی، گفت: کمک رسانی استان آذربایجان غربی از محل موقوفه ایست که به نیت زائران اربعین وقف شده و سایر استان ها از طریق کمک های مردمی خدمات رسانی می کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.