همدان-وحید علی ضمیر با توجه به انتخاب همدان بعنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال 2018 و برگزاری اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) در ماه جاری، بیان کرد:زیبنده و شایسته شهر همدان نیست که در ورودی‌های شهر شاهد مناظر و چشم اندازهای نامناسبی باشیم.

سنگ‌فروشی‌های بلوار امام (ره) ساماندهی می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی خدمات شهری شهرداری همدان، «وحید علی ضمیر» معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: در راستای انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال 2018 و برگزاری اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) در آبان ماه و نیز مطالبات عموم شهروندان، شهرداری همدان اقدام به ساماندهی صنوف مزاحم در سطح شهر نموده است.

وی با اشاره به مشکلات استقرار سنگ فروشان در بلوار امام خمینی (ره) گفت:در این مسیر شاهد فعالیت واحدهای سنگ‌فروشی هستیم که وجود آنان ضمن تجاوز به حریم جاده، منظر شهری را تحت تاثیر قرار داده و نازیبایی بصری را ایجاد کرده است. 

علی ضمیر ضمن بیان این خبر، تصریح کرد: با عنایت به فلسفه وضع بند 20 قانون شهرداری‌ها که حمایت معنوی از مسکن و محل سکونت شهروندان و حفظ آرامش آنها را مورد توجه قرار می‌دهد و همچنین تبصره 1 بند 2 ماده 55 قانون شهرداریها در خصوص عدم سد معبر در اماکن و معابر عمومی، تعداد 24 واحد صنفی از 45 واحد شناسایی شده سنگ‌فروشی مستقر در بلوار امام (ره) اقدام به ایجاد مزاحمت، آلودگی سمعی و بصری و سد معبر برای شهروندان نموده اند، که با توجه به تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی در کمیسیون بند 20 باید با حکم قضایی و با همکاری نیروی انتظامی جمع آوری و ساماندهی شوند.

وی در خصوص ساماندهی سنگ فروشان عنوان کرد: در بحث ساماندهی، تلاش بر خروج این گونه مشاغل از سطح شهر و محل سکونت شهروندان است، به این علت که اعتقاد داریم محل سکونت شهروندان باید عاری از هر گونه ناهنجاری بصری و آلودگی زیست محیطی باشد.

وی افزود: با تمام افرادی که جلوی محل کارگاه ساختمانی خود را با مصالح و ابزار مختلف می‌گیرند برخورد خواهد شد، چرا که این کار، تجاوز آشکار به حقوق جامعه و معابر عمومی ‌است.

معاون خدمات شهری با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در جهت ساماندهی معابر و فضاهای عمومی شهری اظهار داشت: ما در این زمینه پیشرفتهای خوبی نیز داشتیم از جمله جمع آوری دست فروشان و بساط گستران گنجنامه که در محوطه ای مناسب در گنجنامه ساماندهی شده اند.

وی به انتقال پرنده فروشها به مکان در نظر گرفته شده در محوطه پشت ترمینال سابق همدان اشاره کرد و افزود :دیوارکشی این محوطه جهت بازارچه پرنده فروشها در دستور کار شهرداری قرار دارد.

ضمیر به انتقال بساط گستران کهنه فروش پیاده راه اکباتان به محوطه نظربیک نیز اشاره کرد و گفت: با همکاری و اقدامات کارشناسی شده سازمان ساماندهی مشاغل شهری  تعداد بازار روزها جهت کلیه دستفروشان و بساط گستران سطح شهر همدان جانمایی و افزایش خواهد یافت.

معاون خدمات شهری در ادامه به اقدامات واحد کنترل ساختمان اشاره و ابراز کرد: گشت های سیار خودرویی و موتوری بصورت شبانه روزی و بدون وقفه اقدام به کنترل ساخت و سازهای غیر قانونی در محدوه ، حریم و باغات حاشیه شهر نموده و با عوامل ساخت و ساز غیر مجاز بدون اغماز و تبعیض برخورد خواهند کرد

ضمیر در ادامه افزود: جمع آوری  بیش از 8392 مورد سد معبر توسط واحد رفع سدمعبر ، 3127 مورد صدور اخطاریه، ضبط لوازم ، ابزار آلات و جمع آوری بیش از 267 مورد مصالح ساخت و ساز غیر قانونی توسط واحد کنترل ساختمان ، اجرای 14 حکم تخریب و 87 حکم پلمپ صادره از کمیسیون ماده صد توسط واحد اجرای احکام ، اخذ 75 مورد حکم تخریب ، 13 مورد حکم پلمپ و 134 مورد تشکیل پرونده توسط واحد فنی از اقدامات شش ماهه مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان است.

وی کلیه اقدامات انجام شده معاونت خدمات شهری را بر حسب وظیفه ذاتی و قانونی طبق تبصره 1 بند 2 و بند 20 ماده 55 و ماده 100 قانون شهرداریها برشمرد و تاکید کرد که انجام هر چه بهتر این قوانین نیاز به همکاری کلیه دستگاههای اجرایی علی الخصوص دستگاه محترم قضایی ، نیروی انتظامی ، جهاد کشاورزی ، بهداشت ، اصناف و نیز عموم شهروندان دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.