استاندار خراسان رضوی از استاد عثمان محمد پرست پیشکسوت و استاد موسیقی مقامی کشور عیادت کرد.

استاندار خراسان رضوی به عیادت استاد موسیقی مقامی کشور رفت

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی ، علیرضا رشیدیان در عیادت از استاد عثمان محمد پرست اظهارکرد: وجود این استاد پیشکسوت فرصتی ارزشمند و مغتنم برای جامعه هنری موسیقی ماست.

استاندار خراسان رضوی افزود: این استاد برجسته در عرصه جهانی با آثار ماندگارش درخشیده و در کشور توانسته موسیقی مقامی که میراث فرهنگی ماست را حفظ کرده وباید امروز این هنر را به نسل جدید منتقل و ماندگاری اش را تضمین کرد.

رشیدیان  با بیان اینکه وجود استاد محمد پرست برای موسیقی مقامی کشور ما دارای ارزش و اهمیت است ، افزود : باید بزرگان وهنرمندان  را ارج نهیم که جزیی از فرهنگ دینی و ملی ما هستند.

وی افزود: در فرهنگ ملی ما نیز برای پیشکسوتان جایگاه و ارزش خاصی دیده شده و باید از پیشکسوتان وآنانی که کارهای و خدماتی ارزنده  برای جامعه انجام دادند قدرشناسی کنیم که این خود هم قدرشناسی از زحمات این بزرگان است  و هم کسانی که راه آنان را ادامه می دهند می دانند که ملت ومردم نسبت به زحمات وتلاش های آن بی توجه نبوده و قدردان تلاش های آنها در عرصه های مختلف هستند.

استاندار خراسان رضوی بر اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به موضوع بزرگداشت این استاد گرانقدرموسیقی مقامی  تاکید و عنوان کرد : استانداری در این زمینه کمک وهمراهی لازم را خواهد داشت.

رشیدیان در ادامه با آرزوی شفای عاجل برای این استاد موسیقی مقامی ابراز امیدواری کرد : به زودی انشالله این استاد برجسته  بهبود یافته و دوباره با نواختن دوتار خود که زبان دل این هنرمند است ، همگان را میهمان شنیدن نوای روح نواز هنرش خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.