مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به بارش باران در عمده محورهای مواصلاتی استان گفت: بیشترین بارندگی استان در گلمکان ثبت شده است.

ثبت بیشترین بارندگی استان در گلمکان

 به گزارش قدس آنلاین ، حجت‌علی شایان‌فر  اظهار داشت: توسعه سامانه بارشی کنونی در استان خراسان‌رضوی مناسب بوده و تقریبا تمام بخش‌های استان را در بر گرفته و بیشترین میزان بارندگی در گلمکان با 22 میلی‌متر بارندگی و بینالود با 21 میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین میزان بارندگی در سایر شهرستان‌های استان نیز متفاوت بوده؛ به عنوان مثال در قوچان 19 میلیمتر، در جغتای و فریمان 13 میلیمتر، در تربت حیدریه 12، در نیشابور 9 و در شهر مشهد بین 10 تا 15 میلیمتر در ایستگاه‌های مختلف گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: براساس گزارشات هلال احمر در استان برخی از آب‌گرفتگی‌های محدود رخ داده و به غیر از آن مشکل آنچنانی وجود ندارد و 6 خانواده عشایری در منطقه رضا آباد واقع در کیلومتر 40 جاده مشهد به قوچان دچار آبگرفتگی شده‌اند که اقدامات لازم برای کمک رسانی به آنها صورت گرفته است.

شایانفر با اشاره به اطلاعیه و هشدارهایی که قبل از وقوع بارندگی در استان خراسان‌رضوی توسط هواشناسی انجام شده بود، خاطرنشان کرد: بر همین اساس ما چینش نیروها را در نقاط پرخطر انجام داده‌ایم؛ به عنوان مثال بیش از 100 دستگاه ماشین آلات و موتورهای مکنده در اماکن مختلف شهر مشهد مستقر کرده‌ایم تا آب گرفتگی معابر را رفع کنند.

وی عنوان کرد: تقریبا در تمام محورهای مواصلاتی استان ما شاهد بارش باران هستیم و تنها در مسیر قوچان به درگز بارش برف رخ داده و در محورهای مشهد به کلات، درگز به قوچان و باغچه به نیشابور مه گرفتگی رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: خوشبختانه مواهب این بارندگی برای استان ما از مشکلات آن بیشتر بوده و ما امیدواریم با توجه به قرار گرفتن در فصل پاییز این بارندگی‌ها تدوام داشته باشند چراکه در سال زراعی گذشته میزان بارش 136 میلیمتر بوده و نسبت به دوره طولانی مدت 35 درصد کاهش داشته و استان ما را دچار خشکسالی کرده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.