رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: موتورسیکلت سوران بی نظم و بی توجه به قانون مهمترین چالش ترافیکی این استان به شمار می روند بطوری که 40 درصد تلفات و 60 درصد مجروحان تصادفات مربوط به موتورسوران بی احتیاط است.

موتورسیکلت چالش ترافیکی خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین ، سرهنگ محمدباقر سلیمی روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس راهور مشهد موتورسواران، عابران پیاده و کامیونها را سه عامل اصلی خسارتهای جانی و جرحی تصادفات در خراسان رضوی ذکر و بیان کرد: موتورسیکلت وسیله نقلیه ای پر خطر، بی حفاظ و کنترل ناپذیر است.

وی ادامه داد: استفاده درست از موتورسیکلت ضمن الزام به رعایت قانون مهارتهای خاصی را طلب می کند که برای نیل به کاهش تلفات و تصادفات در این گروه ترافیکی علاوه بر لزوم اعمال صحیح قانون از سوی پلیس راهور نیازمند فرهنگ سازی از سوی ارگانهای آموزشی، خانواده ها و اصحاب رسانه های ارتباط جمعی است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: بعد از موتورسوران، عابران پیاده بیشترین تلفات و مجروحان را در حوادث ترافیکی دارند. در حوزه ایجاد امکانات ایمنی مثل پلهای روگذر، زیرگذر پیاده رو، پیاده راه سازی مناسب و سایر امکانات روانسازی ترافیک و فرهنگ سازی مناسب می تواند به کاهش تلفات این دسته کمک کند.
وی افزود: رفت و آمد دو هزار دستگاه کامیون در مسیرهای شهری به دلیل نبود کمربندی مناسب در شهر مشهد نیز عامل بروز تصادفات و حوادث منجر به تلفات جانی و جرحی است که بیش از پیش توجه مسئولان را با اتمام کار کمربندی جدید مشهد طلب می کند.
سرهنگ سلیمی ادامه داد: مشهد به دلیل جایگاه ویژه زیارتی و سیاحتی با سالانه 30 میلیون زائر و گردشگر و تا هفت میلیون سفر روز درون شهری از موقعیت ترافیکی ویژه ای برخوردار است.
همچنین در این مراسم از خدمات 30 ساله سرهنگ غلامرضا بوستانی که به افتخار بازنشستگی نائل آمده تقدیر و سرهنگ قاسم علیپور به عنوان رییس جدید راهنمایی و رانندگی کلانشهر مشهد معرفی شد.
منبع: ایرنا

انتهای پیام /*

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.