دانشیار دانشگاه شهید بهشتی گفت: زنان رقیب مردان نیستند، بلکه همکار و مکمل آن‌ها هستند.

امام خمینی(ره) نگاه معنوی به جایگاه زن و مرد دارد/برای کمک زوجین به هم در حوزه خانواده  هنوز مشکل داریم

به گزارش قدس آنلاین، جمیله علم‌الهدی دانشیار دانشگاه شهید بهشتی در دیدار با گولنارا گابدراحمانووا رئیس کمیته دولتی آرشیو جمهوری تاتارستان به بررسی موضوع جایگاه زن در جامعه ایرانی پرداخت وگفت:همکاری زن ومرد برای ایجاد یک خانواده یا جامعه متعالی ضروری است.

وی جایگاه زن را در دو مدل سنتی و مدرن مورد بررسی قرار داد و گفت: زن سنتی وابسته به مرد و تحت حمایت اوست اما در مدل مدرن زن برابر با مرد یا در رقابت با مرد است.

دانشیار دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: امام خمینی(ره) از نگاه معنوی برخوردار بودند و به زن و مرد با نگاه معنوی می‌نگریستند؛ در نگاه ایشان چه زن و چه مرد سالک راهی به سمت بالا برای تعالی و رسیدن به خدا هستند.

علم‌الهدی ادامه داد: طبق مدل امام خمینی(ره) زن و مرد به جای اینکه با هم رقابت کنند باید با هم همکاری داشته باشند برای اینکه یک خانواده یا یک جامعه متعالی به وجود بیاید.

وی افزود: این همکاری و کمک به یکدیگر را در خانواده به خوبی توانستیم تعریف کنیم ولی در جامعه هنوز مشکل داریم و نتوانستیم تعریفی ارائه دهیم که در آن زن و مرد نگاه رقابت نداشته باشند و برای رشد و تعالی اجتماع با هم همکار باشند.

محمد مهدی‌نژاد نوری معاون علمی آستان قدس رضوی نیز در ادامه این جلسه به حضور پررنگ بانوان در عرصه تحصیل اشاره کرد و گفت: در ایران ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند که ۵۰ درصد آن را بانوان تشکیل می دهند. همچنین خانم‌ها همانند آقایان طلبه در دروس دینی نیز تحصیل می‌کنند.

گولنارا گابدراحمانووا رئیس کمیته دولتی آرشیو جمهوری تاتارستان نیز به تشریح جایگاه زنان در کشورش پرداخت و بیان کرد: ما نیز در تاتارستان مدل زن سنتی و مدرن را داریم و بانوان در تاتارستان علاوه بر اشتغال در جامعه توانستند ارکان و ارزش‌های خانواده خود را هم حفظ کنند.

منبع:  آستان‌نیوز

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.