عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: وزارت ارشاد اعلام کرده است که به دلیل مشکلات مالی نمایشگاه سراسری مطبوعات را برگزار نخواهد کرد.

اعتبار نمایشگاه مطبوعات باید به صورت یارانه به روزنامه ها داده شود

 سید احسان قاضی زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: به دلیل مشکلات مالی و کمبود اعتبار وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام کرده است که پس از ۲۵ سال نمایشگاه سراسری مطبوعات امسال در تهران برگزار نمی شود و در مورد برگزاری  نمایشگاه های شهری و استانی نیز هنوز تصمیمی گرفته نشده است.
وی تصریح کرد: انتظار نمایندگان مجلس این است که اعتبار پیش بینی شده برای این نمایشگاه هر چند اندک در اختیار مطبوعات کشور برای تهیه کاغذ قرار بگیرد تا وضعیت انتشار آنها بهبود پیدا کند و برای چاپ با مشکلات کمتری مواجه باشند.
قاضی زاده هاشمی افزود: در سال های گذشته مجلس برای پوشش هزینه های این نمایشگاه مبلغی در حدود ۴میلیارد تومان در نظر می گرفت و قسمت دیگری از هزینه های برگزاری این نمایشگاه نیز  توسط ستاد برگزاری این نمایشگاه و از طریق آگهی های تبلیغاتی بدست می آمد . اما در شرایط کنونی که روزنامه ها برای چاپ با مشکلات متعدد مالی مواجه هستند ، توانایی اجاره غرفه و تجهیز و تزئین آن برای اهالی مطبوعات سخت می باشد  و این یکی دیگر از دلایلی بود که باعث شد نمایشگاه امسال برگزار نشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.