حضرت امام رضا(ع) در کتاب طب الرضا به فواید نوشیدن آب گرم ناشتا در پاییز پرداخته اند.

فواید آشامیدن یک لیوان آب گرم به صورت ناشتا در پاییز

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در رساله ذهبیه فرموده اند: در پاییز نیکو است که هر روز صبح جرعه ای از آب گرم بیاشامید، و بهتر است از خوردن سبزیجاتی مانند کرفس، نعناع و تره تیزک دوری کرد.

در پاییز بدن از لحاظ  تبدیل و تحلیل مواد ترکیبی بسیار تنبل است، سستی بر اعصاب غلبه می کند و یک نوع حالت ضعف و کسالت که خمیازه و چرت از عوارض مشهود آن است، به انسان دست می دهد.

کرفس و نعناع گرچه از سبزیجات مقوی هستند، ولی از آن جهت که خواب آور هستند و اعصاب را تسکین می دهند، خوردن آن ها ضعف و کسالت را تشدید می کندY تره تیزک فشار خون را پایین می آورد و از این جهت که در پاییز فشار خون خود به خود بالا نیست خوردن آن پیشنهاد نمی شود.

آشامیدن آب گرم در صبح مخصوصا ناشتا ضربان قلب را تشدید می کند و یک نوع تلاطم در اعصاب و مجراهای خون به وجود می آید و این بهترین نتیجه ای است که می توان از خوردن آب گرم در پاییز گرفت.

همان طور که گفته شد عمده علت کسالت ها و سستی ها در پاییز از تسکین افراطی اعصاب و کندی جریان خون است، آشامیدن آب گرم در ناشتا علاوه بر آنکه دل و روده را نرم می‌کند، اشتها را زیاد و کار هضم را تسهیل می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.