رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: 12 کاروان شامل هزار و 700 زائر شیعه و سنی از شهرستانهای تایباد و باخرز در شرق خراسان رضوی برای شرکت در آیینهای عزاداری دهه آخر ماه صفر و زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) راهی مشهد شده اند.

12 کاروان زائران شیعه و سنی تایباد و باخرز در مسیر مشهد

به گزارش قدس آنلاین ، علی اصغر علیپور روز دوشنبه  افزود: هفت مورد از این کاروانها مربوط به شهرستان باخرز و پنج کاروان نیز مربوط به تایباد است. 35 نفر از اعضای این کاروانها را بانوان تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: همچنین 70 هموطن اهل سنت در این چارچوب با پای پیاده از تایباد و باخرز راهی مشهد شده اند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: وحدت امروز جهان اسلام و حضور گسترده اهل سنت در آیینهای مختلف عزاداری شیعیان نشانگر یکدلی و وفاق بین آحاد جامعه اسلامی و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان اسلام است.
رئیس جمعیت هلال احمر تایباد نیز گفت: دو پایگاه موقت و یک پایگاه ثابت در حوزه استحفاظی شهرستانهای تایباد و باخرز برای خدمات رسانی به زائران پیاده رضوی مستقر شده اند.
غلامرضا صیادی افزود: برای ارائه خدمات مطلوب در طول مسیر کاروانهای پیاده 32 نجاتگر، 16 پرستار، یک پزشک داوطلب،دو دستگاه آمبولانس و دو دستگاه خودروی عملیاتی نیز در نظر گرفته شده است. در محل اسکان زائران نیز گروههای سیار پزشک و پیراپزشک حضور دارند تا درمانهای سرپایی مورد نیاز را انجام دهند.
کاروانهای زیارتی مسیر تایباد و باخرز به مشهد را طی پنج روز خواهند پیمود. تایباد در فاصله 225 کیلومتری و باخرز در 220 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارند.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.