ساعت 12:38 دقیقه ظهر 20 آبان‌ماه هنوز چند دقیقه از تعطیلی مدرسه پسرانه حاج مؤمن نگذشته بود که صدای ناگواری در بلوار 13آبان این شهرستان توجه همه را به خود جلب کرد. تنها 80 متر دورتر از مدرسه، همه سراسیمه به سمت صدا رفتند. خبر حکایت از تصادف یک دستگاه وانت پیکان با 4 دانش‌آموز بردسکنی داشت که شب گذشته دو نفر از آنان جان باختند.

روز آخر مدرسه...

به گزارش قدس آنلاین ، شدت تصادف به حدی بود که چند دانش‌آموز را به شدت مجروح کرد و تعدادی از درختان بلوار را نیز شکست. آمبولانس دانش‌آموزان را به بیمارستان ولی عصر این شهرستان انتقال داد اما به دلیل نبود امکانات لازم، با هماهنگی‌های به عمل آمده مجروحین با دو بالگرد به شهرستان‌های سبزوار و نیشابور انتقال داده شدند.

خبرهای این حادثه در حالی مدام رصد می‌شد که شب گذشته خبر فوت دو دانش‌آموز به نام‌های سجاد حسین‌پور و امیرعلی طاهریان که در کلاس چهارم ابتدایی برای داشتن آینده‌ای درخشان مشغول به تحصیل بودند، اعلام شد و همه مسئولان شهرستان و خانواده‌ها را دچار یک شوک بزرگ کرد.

صبح دوشنبه

امروز دوشنبه بسیاری از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه حاج مؤمن به خصوص همکلاسی‌های این 4 دانش‌آموز، نمی‌دانستند دوستانشان دیگر در کنارشان نخواهند بود، هر کدام که وارد مدرسه می‌شدند وقتی خبر فوت دوستانشان را می‌شنیدند بی‌تابی می‌کردند و ناخودآگاه اشک در چشمانشان حلقه می‌زد همه معلمان هرچند خود حال خوبی نداشتند اما تلاش می‌کردند که آن‌ها را آرام کنند.

اینک وضعیت آشفته است و همه در شوک از دست دادن دوستانشان هستند هرچند نمی‌دانند حال دو دوست دیگرشان به نام‌های مهدی احمدی و مهدی جهانی‌فر نیز وخیم اعلام شده و فقط می‌دانند باید برای بهبودی حال آن‌ها دعا کنند.

ناتوانی در کنترل خودرو، علت حادثه

در همین خصوص فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جزئیات این حادثه ناگوار گفت: متاسفانه این حادثه در ساعت 12:38 دقیقه ظهر بیستم آبان‌ماه اتفاق افتاد.

سرهنگ عباس نظافتی بیان کرد: در این حادثه یک دستگاه وانت پیکان با چهار نفر از دانش‌آموزان پسر دبستان حاج مؤمن در خیابان 13 آبان تصادف می‌کند.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از اعلام به 110 مأموران کلانتری مرکزی به همراه نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند، افزود: متاسفانه 4 دانش‌آموز 10 تا 13 ساله به شدت مصدوم شده بودند. این افراد بلافاصله به وسیله آمبولانس به بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) بردسکن انتقال داده شدند.

نظافتی گفت: مصدومان پس از هماهنگی با مسئولان توسط دو دستگاه بالگرد به بیمارستان امدادی شهرستان‌های نیشابور و سبزوار منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه در این حادثه راننده 24 ساله وانت پیکان برای مداوا به بیمارستان امدادی مشهد منتقل شد، اظهار کرد:  متاسفانه دو کودک به نام‌های امیرعلی و سجاد ده و سیزده‌ساله شب گذشته در بیمارستان فوت کردند.

نظافتی همچنین حال مهدی 11 ساله و محمدعلی 13 ساله را وخیم اعلام کرد و افزود: در بررسی‌های اولیه که از سوی کارشناسان پلیس راهور صورت گرفته ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی سرعت مطمئنه علت حادثه اعلام شده است.

وی با ابراز تسلیت به خانواده این دانش‌آموزان بیان کرد: هنوز تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

بی‌توجهی به نقاط حادثه‌خیز

در همین خصوص نائب رئیس شورای اسلامی بردسکن با انتقاد از بی‌توجهی به نقاط حادثه‌خیز در این شهر بیان کرد: چندین نقطه حادثه‌خیز در سطح شهر داریم، که ضروری است مورد توجه قرار گیرند.

سید احمد شبانی با عرض تسلیت فوت دو تن از دانش‌آموزان حادثه تصادف روز گذشته بردسکن، افزود:  بر اساس قانون باید دانش‌آموزان در دوره‌های مختلف با یک مدت‌زمان کوتاه از یکدیگر از مدارس خارج شوند.
 

وی بیان کرد: با اجرای این قانون از ترافیک بی‌مورد خودروهای والدین و یا سرویس‌ها در جلوی مدارس و مسیر این خیابان‌ها کاسته می‌شود، فرهنگ‌سازی برای دانش‌آموزان در مدارس، برای آشنایی آنان با نحوه تردد از خیابان‌ها و داشتن پلیس دانش‌آموز برای مراقبت از آنان و عبور از خیابان‌های مقابل مدارس ضروری است.

نائب رئیس شورای اسلامی بردسکن با تأکید بر بسته شدن بریدگی‌های غیر ضروری اظهار کرد: باید سرعت‌کاه‌ها در داخل شهر به‌صورت استاندارد ایجاد شود.

وی گفت: دوبله ایستادن خودروها در مقابل مدارس موقع تعطیلی دانش‌آموزان خطری بزرگ است که باید برای ایستادن این خودروها در زمان تعطیلی مدارس تدبیری لحاظ شود.؛ بیرون آمدن دانش‌آموزان از پشت خودروها وعدم دید آنان در تردد دیگر خودروها از دیگر موارد حادثه‌ساز است که باید نیروهای راهنمایی و رانندگی در این باره اقدام کنند.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.