حضرت امام رضا(ع) در کتاب طب الرضا به فواید و چگونگی مصرف گوشت پرندگان در فصول سرد سال پرداخته اند.

خوردن چه گوشتی در فصول سرد سال مفیدتر است؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: خوردن گوشت پرنده و شکار برای بدن بسیار سودمند است.

در سرما خصوصا اواخر زمستان به دلیل سرما بدن ما نسبت به ماه های بعد محتاج به حرارت بیشتری است و گوشت در میان خوراکی ها حرارت بیشتری را تولید می کند.

در فصول سرد سلول های بدن باید بیدار شوند و گوشت به این دلیل که محرک اعصاب است، این خدمت را برای بدن انجام می دهد، ولی چون فعالیت سلول ها، تحلیل و تبدیل مواد ساختمانی بدن شروع می شود ، بهتر است از میان گوشت ها سالمترین و سبک ترین آن ها را انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: با مصرف سیر به جنگ "روماتیسم" و "نقرس" بروید

گوشت پرندگان به علت آن که بهتر می توانند از راه های طبیعی تغذیه کنند، سالمتر و از نظر مواد غذایی و املاح معدنی کاملتر است.

بهتر است که از گوشت پرندگان آزاد (به جز اهلی) شکاری و دریائی استفاده کنیم، احتیاط کنید گوشت پرندگان سالمی تهیه کنید، بنابراین از خرید پرندگانی که ذبح شده به بازار می آورند، تا جایی که امکان دارد خودداری کنید.

گوشت شکار حیوان غیر اهلی به این دلیل که از علف های تازه و طبیعی تغذیه و از آب و هوای آزاد و نور آفتاب حداکثر استفاده را می کند نسبت به پرندگان اهلی سالمتر است، به شرطی که در زمان شکار حیوان به ترس و اضطراب نیفتاده باشد زیرا این اتفاق گوشت حیوان را زهرناک می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.