همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی؛ شماری از دانشجویان طی اقدامی نمادین با حضور در آسایشگاه معلولین شهید فیاض بخش مشهد (عبدالله هنری) با به صدا درآوردن زنگ کتاب، اقدام به کتابخوانی نمودند.

  زنگ کتاب در آسایشگاه معلولان شهید فیاض بخش به صدا در آمد

به گزارش خبرنگار ما، شماری از دانشجویان دانشگاه خیام و تربیت معلم مشهد با حضور در بزرگ‌ترین مؤسسه توانبخشی و نگهداری معلولین جسمی‌حرکتی کشور ضمن بازدید از کتابخانه آسایشگاه، برای توانخواهان و مددجویان، داستان‌ها و قصه‌های کوتاه قرائت کردند.

دانشجویان ابتدا با حضور در کتابخانه خانه دل‌ها از نزدیک با فرایند کتابخوانی توانخواهان و معلولان آشنا شدند. معاون امور فرهنگی و مشارکت مردمی آسایشگاه معلولین شهید فیاض بخش در جمع کتابخوانان دانشجو و معلولان کتابخوان، اظهار کرد: امیدواریم بر شمار شرکت کنندگان در کتابخوانی دانشجویی افزوده شود. سید محمد مهدی حسینی خاطرنشان کرد: دانشجویان می‌توانند به عنوان سفیران آسایشگاه نقش اثرگذاری در حمایت از معلولان ایفا نمایند. در این مرحله معاون فرهنگی و مشارکت مردمی و معاون توانبخشی آسایشگاه دو داستان کوتاه برای حاضران قرائت نمودند.

در ادامه دانشجویان با حضور در کارگاه‌های اشتغال و بخش‌های مختلف این بخش برای کارآفرینان معلول داستان و قصه‌های کوتاه قرائت کرده، که با استقبال توانخواهان روبه‌رو شد. ۱۰ داستان کوتاه از جمله «ندیدم از صدای عشق خوشتر، قصه‌های شیرین جوامع الحکایات، داستان موش و گربه از کلیله و دمنه، چگونه با میخ و دیوار رفتار را خود اصلاح کنیم و...» توسط دانشجویان برای معلولان مورد خوانش قرار گرفت. همچنین در این طرح؛ کتابخانه صوتی ویژه نابینایان به بهره‌برداری رسید.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.