خراسان شمالی- حمید فخرانی گفت:طی گشتزنی روزانه محیط بانان در منطقه حفاظت شده گلیل وسرانی، پس از شنیدن صدای گلوله و با تلاش محیط بانان، لاشه یک راس "کل وحشی" کشف شد.

کشف لاشه یک راس "کَل وحشی" در منطقه "گلیل"/ شکارچیان متخلف دستگیر شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، حمید فخرانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: طی گشتزنی روزانه محیط بانان در منطقه حفاظت شده گلیل وسرانی، پس از شنیدن صدای گلوله و با تلاش محیط بانان لاشه یک راس کل وحشی کشف شد.

وی افزود: حین گشت در منطقه حفاظت شده گلیل  سه نفر شکارچی غیر مجاز با دو اسلحه گلوله زنی و ساچمه زنی تک لول اقدام به شکار یک راس کل وحشی نموده بودند مشاهده شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: به علت صعب العبور بودن منطقه و عدم دسترسی به آنان، محیط بانان ابتدا اقدام به تصویربردای و فیلم برداری از آنها کرده و سپس جهت دستگیری آنان به متخلفین نزدیک شده که به محض مشاهده محیط بانان اقدام به فرار و به سمت مرز ترکمنستان متواری شدند.

فخرانی اظهار داشت: این شکارچیان اهالی روستای ملوانلو علیا، شناسایی شده و پرونده همراه با مستندات جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی در ادامه با اشاره به فصل جفت گیری وحوش، افزود: از عموم مردم علاقمند به حفظ محیط زیست تقاضا می شود در صورت مشاهده هر گونه شکار و صید غیر مجاز، تخریب و آلودگی محیط زیست ، آتش سوزی، قطع اشجار و ... مراتب را با اداره شهرستان و پاسگاههای محیط بانی اطلاع دهند.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.