البرز- محمدجواد کولیوند با بیان اینکه بیش از ۸ نهاد کشوری در استان البرز در حال فعالیت هستند و درواقع بنیاد و پایه علم و فناوری کتاب است، گفت: درحال حاضر زمین کتابخانه مرکزی در اختیار کتابخانه عمومی استان البرز قرار گرفته وباید برای راه اندازی این مهم ارگان های مختلف همکاری کنند.

البرز بنیاد علم و فناوری کتاب است /تبلیغ کتاب در صدا و سیما منعی ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد جواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) درآیین گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، با بیان اینکه تبلیغات کتاب در صدا وسیما منع قانونی ندارد، گفت: بایستی این کار براساس قانون در صدا و سیما صورت بگیرد چرا که فرهنگ سازی کتابخوانی در رسانه ملی از الزامات است.

وی افزود: یکی از معیارهایی که درکشورهای توسعه یافته ازجمله دانشگاه، صنایع و مدارس وجود دارد ایجاد مراکز علم و فناوری است.

کولیوند با بیان اینکه البرز نیز قطب علم و فناوری کشور است، خاطرنشان کرد: بیش از ۸ نهاد کشوری در استان البرز در حال فعالیت هستند و در واقع بنیاد و پایه علم و فناوری کتاب است.

رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس در ادامه گفت: با توسعه علم و فناوری های نو و تکنولوژی مانعی برای جذب به سوی کتاب و کتابخوانی ایجاد شده است که باید از این تکنولوژی در مسیر صحیح و در شاخه های متعدد بهره گرفت.

وی به فضای رسانه‌ای و بمباران اطلاعاتی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: رجوع به کتاب و مرجعی مانند کتاب بسیار اهمیت دارد.

کولیوند با بیان اینکه تقویت فرهنگ مطالعه و توسعه کتابخوانی باید مورد توجه باشد، گفت: درآمدهای نیم درصد شهرداری ها  برای اختصاص به کتابخانه‌ها در همان شهرها هزینه می‌شود که نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی استان است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در پایان گفت: درحال حاضر زمین کتابخانه مرکزی در اختیار کتابخانه عمومی استان البرز قرار گرفته است و همه ارگان ها دست به دست هم دهند تا این مهم راه‌اندازی شده و در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.