هفته سوم اردیبهشت ماه امسال بود که دور دوم سفر رئیس جمهور با ورود او به سبزوار آغاز و طبق معمول در مدت حضور روحانی در استان جلسات متعددی برگزار شد.

از ابلاغ اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور خبری نیست

چند روز بعد از رفتن هیئت دولت استاندار در یک برنامه زنده به تشریح دستاوردهای سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان پرداخت و اخبار خوشایندی از اختصاص اعتبارات ویژه دولت برای خراسان رضوی خبرداد.

  تصویب ۴۴ پروژه با ۲۰۵۴ میلیارد تومان اعتبار

استاندار وقت خراسان رضوی گفت: در دومین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت وزیران به خراسان رضوی، ۴۴ پروژه با ۲۰۵۴ میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسید.

او افزود: با اینکه معمولاً در سفرهای هیئت دولت میزان اعتبار مصوب بین ٧٠٠ تا هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان است، در این سفر، با عنایت ویژه دکتر روحانی، ۲۰۵۴ میلیارد تومان پروژه برای خراسان رضوی مصوب شد.

به گفته رشیدیان این رقم علاوه ‌بر بودجه‌های سالیانه، در سه سال، از ٩٧ تا ٩٩ به خراسان رضوی تخصیص پیدا می‌کند تا صرف اجرای ۴۴ پروژه در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اهمیت نوسازی بافت‌های فرسوده و حاشیه شهر مشهد و همچنین مستحکم‌سازی خانه‌های روستایی، از مجموع اعتبارات مصوب دومین سفر استانی هیئت دولت، ۴١٠ میلیارد تومان به حوزه عمران شهری و روستایی اختصاص پیدا کرد.

وی از پیش‌بینی ٣٧٢ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه حمل و نقل خبر داد و افزود: اعتبار مصوب سفر استانی هیئت دولت، ٢۴٢ میلیارد تومان به بهداشت و درمان، ٨٩ میلیارد تومان به ورزش و جوانان، ٣۴ میلیارد تومان به فرهنگ و گردشگری، ١۵ میلیارد تومان به آموزش عالی، ٢٠ میلیارد تومان به آموزش و پرورش و ٣٧ میلیارد تومان به صنعت، معدن و تجارت اختصاص یافت. استاندار خراسان رضوی افزود: برای حاشیه شهر مشهد هم در نخستین سفر استانی رئیس جمهور، ١٨٠ میلیارد اعتبار مصوب شده بود که از این میزان ١٠٩ میلیارد در قالب ۴٩ پروژه اجرایی شد. از ١۶٠ میلیارد تومان اعتبار مصوب کشف‌رود هم ۵/١۴ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است. وی ادامه داد: به منظور اجرای پروژه روشن‌سازی در مناطق حاشیه شهر مشهد، ٢٣ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

حل مشکل روستاها و حاشیه شهر

خلاصه اینکه پیش‌بینی می‌شد با رقم‌های اعلامی از سوی استاندار تحول ملموسی در بخش عمرانی و رسیدگی به نیازهای روستاها و به طور خاص حاشیه شهر مشهد ایجاد شود.

البته انتظار نمی‌رفت طی چند هفته بروکراسی اداری ابلاغ و تخصیص اعتبارات صورت بگیرد و طبق معمول پیش‌بینی می‌شد چند ماه بعد شاهد تحقق وعده‌های داده شده باشیم.

لذا با گذشت ۶ ماه از اعلام این موضوع با رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی تماس گرفته و پیگیر سرانجام این اعتبارات شدیم که وی تنها یک پاسخ داشت و آن اینکه اعتبار پروژه‌های دور دوم سفر ریاست جمهوری تاکنون ابلاغ نشده است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.