همدان- حمید رضا حاجی بابایی گفت: بیست وپنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان فرصت ارزشمندی برای تمرکز توجه واولویت بخشی به نیازهای کودکان ونوجوانان است.

جشنواره تئاتر کودک فرصتی برای پرداختن به کودکان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمید رضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان سرمایه های بی نظیری برای جامعه هستند اظهار داشت : برای رشد واعتلای آنها باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد و با برنامه ریزی ‌مناسب زمینه رشد تفکر و شخصیت جامع و متوازن آنها را فراهم کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: به اعتقاد کارشناسان توسعه پایدار  و رشد جامعه با تمرکز بر کودکان و نوجوانان و تامین  نیازهای امکانپذیر است. و باید در  سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت بر  ضرورت سرمایه گذاری  برای رشد همه ابعاد شخصیتی کودکان و نوجوانانبیش از گذشته توجه کرد.

وی افزود: باید توجه متوازن به همه بخش های تربیت  و آموزش کودکان و نوجوانان داشت که  نمایش  صحنه ای این ظرفیت و هدف را محقق می کند.

دکتر حاجی بابایی گفت :در سال ۱۳۸۸ پروژه ملی شهرک سینمایی  برای ایجاد قطب انیمیشن کشور در همدان مصوب شد، که بنا به دلایلی متوقف شده بود، با پیگیری و مکاتبه با وزیر فرهنگ وارشاد ،این پروژه ارزشمند ملی احیا شده است،  که باید عملیات اجرایی آن تسریع شود .

وی اظهار کرد:همدان ظرفیت های بالایی در زمینه های فرهنگی ،اجتماعی،اقتصادی ،دارد که می تواند در ایفای نقش منطقه ای وملی و بین المللی پایتخت تاریخ وتمدن ایران زمین کمک کند،

نماینده مردم همدان بیان کرد:  برنامه ریزی  برای استفاده از این ظرفیتها با تمرکز بر تاریخچه  غنی  همدان با رویکرد فرهنگی و اقتصادی  و  تعریف پروژه هایی متعددی انجام شده است، که موزه هنرهای معاصر و موزه منطقه ای همدان که  نمونه ای از این برنامه هاست .

 وی گفت: ایجاد قطب  پویا نمایی، موزه هنرهای معاصر ،موزه منطقه ای ، توسعه مناطق گردشگری همدان  ،با ایجاد محیط غنی یادگیری ،به پرورش ابعاد همه جانبه شخصیت کودکان ونوجوانان کمک می کند.

دکتر حاجی بابایی در تبیین این موضوع بیان کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیز یکی از زمینه ها ومحیط های غنی وارزشمند یادگیری است ،که باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

وی با اشاره به شعار امسال جشنواره گفت :تئاتر نقش ارزنده ای در آموزش شیوه های درست زندگی فردی و رفتار اجتماعی و توجه به قوانین مقررات و آموزش اخلاق دارد.

نماینده مردم همدان با تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان تاکید کرد:برنامه ها به گونه ای هماهنگ شود، کودکان ونوجوانان  از همه اقشار ،در محیطی شاد و بانشاط و بالنده حضور یابند.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.