مجرمی که مجازات جایگزین جرم خود را در شهرستان داورزن به خوبی گذرانده بود به تازگی استخدام شد.

ماجرای جالب استخدام مجرم نادم داورزنی

به گزارش قدس آنلاین، رئیس حوزه قضایی داورزن امروز با بیان این مطلب گفت: فردی‌ که درختچه‌های بیابان‌ را بریده ‌بود در مجازات‌های جایگزین حبس به خدمات عمومی ۸۰ ساعت نهال کاری (دوهزار نهال تاغ و اتریپلیکس) محکوم شد.

سیدرضا سیدآبادی افزود: این مجرم موظف شد تا ۲۰ هکتار از بیابان های این منطقه را در قالب طرح و تثبیت شن‌های روان در منطقه کانون بحران با کاشت نهال بیابان زدایی کند.

او گفت: از آنجا که پیمانکار مشارکتی اجرای این طرح از نحوه عملکرد مجرم، رضایت داشت، وی را پس از اتمام دوران محکومیت در همان محل استخدام کرد و این فرد هم اکنون مشغول کارهای محوله است.

رئیس حوزه قضایی شهرستان داورزن افزود: مجازات های جایگزین حبس یکی از مهم ترین دستاوردهای قانون جدید مجازات اسلامی است که از سال ۹۲ تا کنون اجرا می شود.

سیدآبادی ‌گفت: براساس ماده ۶۶ قانون مجازات اسلامی مرتکبان جرایم عمدی که حداکثر مجازات قانونی آنها ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس است به مجازات‌های جایگزین محکوم می‌شوند.

او افزود: البته استفاده از این مقررات برای مجرمان و محکومانی است که سابقه کیفری نداشته یا از سابقه کیفری‌شان بیشتر از ۵ سال نگذشته‌ باشد.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.