وزارت خارجه روسیه کاردار اوکراین در این کشور را به منظور ارائه توضیحاتی در خصوص تنش‌های اخیر در تنگه کرچ کریمه احضار کرده است.

وزارت خارجه روسیه کاردار اوکراین را احضار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) کاردار اوکراین در مسکو را به این وزارتخانه احضار کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است، احضار کاردار اوکراین به وزارت خارجه روسیه به دلیل اقدامات تحریک‌آمیز کی یف در تنگه کرچ صورت گرفته است.

این دیپلمات روس ادامه داد: «این احضار به دلیل اقدامات تحریک‌آمیز و تهاجمی دولت اوکراین در مناطق مرزی روسیه انجام می‌گیرد».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد، «این صرفا عدم پایبندی به هنجارهای قانونی نیست بلکه اقداماتی تهاجمی و عملیاتی کاملا از پیش برنامه‌ریزی شده بوده است».

بنا بر این گزارش، سه کشتی نیروی دریایی اوکراین روز گذشته در نقض بندهای 19 و 21 کنوانسیون قوانین دریایی سازمان ملل، از مرز دریایی روسیه عبور کرده و وارد آبهای منطقه‌ای روسیه در دریای موقتا بسته شده این منطقه شدند. این کشتی‌ها از دریای سیاه به سمت این منطقه اعزام شده بودند. علاوه بر این، یک گروه دیگر از کشتی‌های اوکراین نیز از دریای آزوف به سمت این تنگه حرکت کرده بودند.

نیروی امنیتی روسیه در همان روز گزارش کرد که سه کشتی اوکراین به دلیل عبور غیرقانونی از مرزهای روسیه توقیف شده‌اند. بنا بر اعلام مسکوف کشتی‌های اوکراین طبق درخواست های قانونی نیروهای روسیه اقدام نکرده و تلاش کردند تا اقداماتی خطرناک صورت دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.