البرز- عباس زارع با بیان اینکه شهر کرج با ویژگی های مثبت برخوردار از چهار فصل و تنوع قومیتی ‌است، گفت: متاسفانه نتوانسته‌ایم طی سال‌های گذشته از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه داشته باشیم.

عدم استفاده بهینه از تنوع قومیتی کرج/حس مطالبه‌گری مردم باید تقویت شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عباس زارع رییس شورای شهر کرج پیش از ظهر امروز سه شنبه در مراسم روز شهرسازی که با حضور مسئولان استانی، دانشگاهیان و معماران در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، اظهار کرد: در شهر انسان‌محور فضا در تعامل کامل با انسان است و انسان عنصر اصلی شهر است.

 وی افزود: شهر باید در خدمتِ برآوردن نیازهای انسان باشد و شهرسازان و معماران بنا بر عملکردهایی که در شهر وجود دارد، کالبد شهر را طراحی کرده  و به‌وجود می‌آورند چراکه کالبد شهر می‌تواند موجب ایجاد زمینه‌ رفتاری و فرهنگی برای شهروند شود .

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه اگر مسکنی وجود نداشته باشد امکان حیات برای انسان وجود نخواهد داشت، گفت: هرچه نیازهای پایه و قاعده تامین شود نیازهای جدیدی به‌وجود می‌آید که نشانه تعالی نیازهای انسانی و فطرت انسان است.

زارع با اشاره به اینکه سه پل در یک نقطه‌ مواصلاتی کرج داریم، گفت: برای نمونه پل شاه‌عباسی درورودی اصلی شهر کرج است واز همه شهرسازان می‌خواهم از این سه پُل بازدید کنند که متعلق به سه دوره تاریخی متفاوت هستند و عملکرد اصلی آن‌ها عبور ترافیک است.

وی اضافه کرد: هنوز وقتی مقابلِ این پل‌ها به ویژه اولی که مربوط به دوره سلجوقی است  قرار می‌گیریم  با اینکه برای عبور و مرور ساخته شده بود، حس خوشایندی در ما ایجاد می‌شود همچنین پل حامی مربوط به دوره مصدق است و با دانش مهندسی جدید ساخته شده است و پل سومی که از این دو فاصله گرفته هیچ دستاوردی ندارد.

زارع با بیان اینکه ما باید حقوق تمام شهروندان را تامین کنیم، گفت: سطح آسایش و آرامش شهروندان و میزان سرزندگیِ شهرهای امروز باید بررسی شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر کرج لزوم توجه ویژه به نظرات مردم و ارتباط هرچه بیشتر با شهروندان تاکید کرد و گفت: باید حس مطالبه‌گری مردم را تقویت کنیم و در قبال  آنان پاسخگو باشیم تا به سمتِ شهر انسان‌محور گام برداریم.

زارع  با طرح یک سوال و در ادامه گفت: کرج کجای کار است؟ چرا هر طرف را که نگاه می‌کنیم اغفال و سستی و آزردگی می‌بینیم.

 وی به ویژگی های مثبت شهر کرج اشاره کرد و گفت: استقرار در بهترین منطقه آب و هوایی ایران، برخورداری از چهار فصل، برخورداری از تنوع قومیتی و خُرده فرهنگ‌هایی که جسارتِ مهاجرت و تغییرِ وضعِ موجود خود را داشته‌اند، برخورداری از رتبه دوم باسوادی در کشور از جمله ظرفیت‌های  این منطقه است.

زارع در پایان گفت: متاسفانه نتوانسته‌ایم طی سال‌های گذشته از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه داشته باشیم، باید همراه مردم باشیم و جسارت درک نیازهای واقعی آنان و حرکت گام‌به‌گام در کنار آنان را داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.