عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با تأکید بر اینکه ارتباط میان داروسازان و بیماران به‌وسیله داروخانه‌ها صورت می‌گیرد٬ گفت: در صورت بروز مشکل برای این‌گونه‌ مراکز٬ به‌طور حتم بازار دارویی کشور دچار آشفتگی بسیاری می‌شود.

داروخانه برای داروسازان منفعت ندارد

به گزارش قدس آنلاین محمدجواد نظری‌مهر در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با انتقاد از وضعیت نامناسب داروخانه‌های کشور٬ افزود: متأسفانه این مراکز در چند سال اخیر با مشکلات مالی بسیاری روبه‌رو شده‌اند.

نماینده مردم کردکوی٬ بندر گز و بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: تأخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی بیمه‌ها و همچنین مالیات‌هایی که برای داروخانه‌ها بسته می‌شود، موجب شده تا هزینه‌ها بیشتر از درآمدشان شود و در نتیجه داروخانه داری برای داروسازان منفعتی نداشته باشد.

این نماینده مجلس نهم٬ با بیان اینکه گران شدن دارو٬ داروخانه‌داران را هم با مشکل روبه‌رو کرده است٬ تصریح کرد: هم‌اکنون داروخانه‌داران قادر به تأمین و خرید داروهای مورد نیازشان نیستند٬ که این امر کمبود دارو در این مراکز را به‌دنبال دارد.

وی افزود: متأسفانه داروخانه‌های کشور در شرایط نامطلوبی به سر می‌برند و مسئولان نیز هیچ توجهی به مشکلات عدیده این صنف ندارند.

نظری‌مهر با تأکید بر اینکه ارتباط میان داروسازان و بیماران به‌وسیله داروخانه‌ها صورت می‌گیرد٬ یاد‌آور شد: در صورت بروز مشکل برای این‌گونه‌ مراکز٬ به‌طور حتم بازار دارویی کشور دچار آشفتگی بسیاری می‌شود.

دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ بر لزوم افزایش حمایت‌ها از داروخانه‌های کشور تأکید کرد و گفت: وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی باید با برنامه‌ریزی از این مراکز حمایت کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.