رییس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت:اگر بتوانیم در معرفی زعفران بیش از پیش فعالیت داشته باشیم، مشکلات ما نیز کمتر خواهد شد.

بزرگترین مشکل زعفران ایران، ناشناخته بودن آن است
به گزارش قدس آنلاین، علی شریعتی‌مقدم در حاشیه برگزاری کمیسیون کشاورزی، آب و گردشگری اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اخیرا کمسیون اروپایی در بخش کشاورزی جلسه‌ای داشتند و توصیه همکاری در بخش کشاورزی در ایران و اتحادیه اروپا در اولویت قرار گرفته است.
وی ادامه داد: ما در اتاق بازرگانی استان از سفیر اسپانیا دعوت به عمل آوردیم که در زمینه ارتقا تکنولوژی، کشاورزی، سرمایه‌گذاری، گلخانه‌ها و صرفه‌جویی در آب بتوانیم از همکاری تجربه متقابل نهایت بهره را ببریم.
رییس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی خراسان رضوی عنوان کرد: ایران تولیدکننده حدود ۹۶ درصد جهان است اما شرکت‌های اسپانیایی سابقه صد ساله دارند و این فعالیت تجاری و برندینگ زعفران در حدود ۳۰ سال پیش آغاز شده و بیشترین سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی در ایران انجام شده است.
شریعتی‌مقدم با اشاره به هدف از برگزاری این کمیسیون با حضور سفیر اسپانیا، بیان کرد: ما به هدف بزرگتر مانند توسعه مصارف زعفران می‌نگریم، تولید زعفران در ایران در حال افزایش است و در تلاش هستیم اگر بیش از هزار تن تولید صورت می‌گیرد، زمینه حمایت از تولیدکنندگان را نیز رقم بزنیم.
وی تصریح کرد: باتوجه به نیاز کم آبی و مزیت‌های چند جانبه این محصول میتواند در توسعه ارزش‌های روستایی نیز مفید واقع شود.
رییس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی خراسان رضوی اضافه کرد: کشورهایی که اسپانیایی زبان هستند در مصارف غذایی خود از زعفران استفاده می‌کنند و اگر چاشنی این غذاها با زعفران ایران آمیخته شود، بازار و مصرف چند برابری را ایجاد می‌کند.
شریعتی مقدم با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین مشکل زعفران ایران این بوده که ناشناخته است، گفت: اگر بتوانیم در معرفی زعفران بیش از پیش فعالیت داشته باشیم، مشکلات ما نیز کمتر خواهد شد.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.