سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف سعودی، از موافقت با درخواست فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن برای انتقال ۵۰ زخمی از صنعاء به مسقط در آستانه مذاکرات صلح یمن خبر داد.

 موافقت ائتلاف سعودی با خروج ۵۰ زخمی از یمن

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، ائتلاف سعودی متجاوز به یمن، اعلام کرد که با خروج ۵۰ زخمی از اعضای جنبش انصارالله از یمن و انتقال به «مسقط» پایتخت عمان برای درمان از طریق یک فروند هواپیمای سازمان ملل موافقت کرده است. 

سرهنگ ستاد «ترکی المالکی» سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف سعودی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، اظهار داشت: فرماندهی عملیات مشترک ائتلاف درخواست «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل مبنی بر تسهیل خروج ۵۰ زخمی از شبه‌نظامیان حوثی به مسقط با انگیزه‌های انسانی را دریافت کرده و در چارچوب اعتماد سازی میان طرف‌های یمنی و تدارک برای مذاکرات سوئد زیر نظر سازمان ملل این امر صورت می‌گیرد.

وی افزود: یک فروند هواپیمای تجاری سازمان ملل، دوشنبه (امروز) وارد فرودگاه صنعاء می‌شود تا پس از انجام کلیه تدابیر و هماهنگی‌های لازم، ۵۰ زخمی و سه پزشک یمنی و یک پزشک سازمان ملل را از این شهر به مسقط انتقال دهد.

المالکی تصریح کرد که فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف کلیه تسهیلات و تلاش‌های لازم را برای حمایت از تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن برای دستیبای به راهکاری سیاسی ارائه خواهد کرد.

این در حالی است که انتظار می‌رود، مذاکرات صلح تحت نظارت سازمان ملل، بین طرف‌های درگیری در یمن، طی چند روز آتی در پایتخت سوئد از سرگرفته شود و برخی منابع، زمان این مذاکرات را پیش از آغاز سال جدید میلادی اعلام می‌کنند.

پیش از این قرار بود مذاکرات صلح در شهریور ماه در ژنو برگزار شود که با مانع‌تراشی عربستان سعودی این نشست برگزار نشد و عربستان به هواپیمای عُمانی برای انتقال هیأت انصارالله از صنعاء به ژنو و خارج شدن شماری از زخمی‌ها و بیماران یمنی تحت نظارت سازمان ملل برای درمان، اجازه پرواز و فرود در فرودگاه صنعاء را نداد و در روند مذاکرات مانع‌تراشی کرد. 

حتی تلاش‌های سازمان ملل راه به جایی نبرد و یک منبع در هیأت ملی مذاکره‌کننده انصارالله در این‌باره گفت که سازمان ملل متحد نتوانست، مجوز تأمین یک فروند هواپیمای عمانی را برای انتقال اعضای این هیأت و زخمی‌ها را دریافت کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.