عضو سابق شورای شهر مشهد با اشاره به قرار نگرفتن مصوبات این دوره شورای اسلامی شهر مشهد بر روی سایت شورا، می‌گوید: مگر ادعای شفافیت و در جریان امور قرار گرفتن مردم را ندارند؟ چرا در یک‌سالی که فعالیت دارند مصوبات را در سایت شورای شهر قرار نداده‌اند تا مردم ببینند چه اقداماتی کرده‌اند؟

اقدامات دیگران را به‌نام خود زده‌اند/چرا مصوبات را در سایت شورا قرار نداده‌اند؟

به گزارش قدس آنلاین،  به نقل از مشهدپیام، با گذشت بیش از یک‌سال از فعالیت دوره پنجم شورای شهر، مشهدپیام در قالب یک پرونده بررسی عملکرد شورای شهر را در دستورکار خود قرار داده و در گام نخست به سراغ دو عضو شورای شهر فعلی رفته بود.

این دو عضو شورای شهر اعتقاد داشتند که یک‌سال، زمان کافی برای ارزیابی عملکرد و به‌دست آمدن نتیجه اقدامات نیست و در کنار آن به برخی از اقدامات مثبت شورای شهر به‌ویژه در حوزه اقتصادی اشاره کردند.

در گام بعدی روند بررسی عملکرد شورای شهر، به سراغ رئیس سابق شورای شهر و دو عضو شورای قبل رفته‌ایم تا براساس تجربه خود، عملکرد دوره کنونی را مورد ارزیابی قرار داده و نقاط ضعف و قوت آن را مطرح کنند.

*در حوزه حمل و نقل عمومی باید اقدامات قوی‌تری صورت می‌گرفت

رئیس شورای سابق شهر مشهد در این خصوص می‌گوید: فکر می‌کنم بهتر است این موضوع از اعضای شورای شهر فعلی نسبت به شهرداری سؤال شود، زیرا آنان اشراف بیشتری بر امور دارند، از طرفی چون در جریان جزئیات قرار ندارم باید کسانی که هر هفته در جریان مصوبات شورا هستند مصوبات را بررسی کنند تا ببینند مربوط به مشکلات شهر و پیگیری آن بوده است یا خیر.

محمدکمال سرویها اضافه می‌کند: به‌عنوان یک شهروند می‌توانم بگویم که عملیات خطوط ۲ و ۳ با سرعت بیشتری باید پیگیری می‌شد و در مجموع باید در حوزه حمل و نقل عمومی اقدامات قوی‌تری صورت می‌گرفت.

*عملکردی غیر از صحبت کردن مشاهده نمی‌شود

یکی دیگر از اعضای سابق شورای شهر مشهد با بیان اینکه عملکردی غیر از صحبت کردن مشاهده نمی‌شود، اظهار می‌کند: می‌بینیم که اقدامات دیگران را به نام خودشان در سطح شهر در بوق و کرنا کرده‌اند به‌این عنوان که این اقدامات توسط آنان به انجام رسیده است.

علی‌اصغر نخعی‌راد تشریح می‌کند: اتصال خطوط ۱ و ۲ قطار شهری از اقدامات دوره فعلی نبوده اما اعلام کردند برای آن هزینه کرده‌اند، در حالیکه این هزینه‌ها چند سال قبل صورت گرفته و واگن‌هایی هم که دو سال قبل خریداری و وارد کشور شد را به‌نام خود اعلام کردند.

وی یادآور می‌شود: کار بولوار آیت‌الله طبسی که کاملا به اتمام رسیده بود و افتتاح آن در این دوره اتفاق افتاد را با هزینه‌کرد ۴۵ میلیارد تومان به‌نام خود زدند در حالیکه در این دوره حتی ۴٫۵ میلیارد تومان هم برای آن هزینه نکردند.

این عضو سابق شورای شهر مشهد ادامه می‌دهد: معاونت اقتصادی اعلام کرده که قراردادهای منعقد شده در یک‌سال گذشته ۲٫۵ برابر دوره شورای گذشته بوده اما با بررسی مشاهده شد که قرارداد پارک طرق با ۸۰۰ میلیارد تومان را جزو اقداماتشان قرار دادند در حالیکه قرارداد آن ۳ سال قبل منعقد شد و در این مدت سرمایه‌گذار کار خود را آغاز کرده بود.

نخعی‌راد با بیان اینکه به‌جز تبلیغات و ثبت کردن اقدامات دیگران به‌نام خودشان هنر دیگری ندیده‌ام، یادآور می‌شود: تمام بدهی‌های معوقه در دوره گذشته پرداخت شده و در زمان تحویل شهرداری هیچ‌گونه بدهی معوقی وجود نداشت.

وی توضیح می‌دهد: بدهی‌های بانک‌های سپه و تجارت را با پرداخت پروانه تهاتر کردیم، بدهی بانک شهر را هم با پروانه و زمین تهاتر کرده و مصوبه آن انجام گرفته و به امضای بانک شهر هم رسیده بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر سابق می‌افزاید: اما آقای شهردار با مراجعه به بانک شهر در تهران، مصوبه‌ای که به سود شهر و شهرداری بود را لغو کرده و با محاسبه سود آن، بدهی شهرداری بار دیگر به ۲ سال بعد منتقل شده است.

نخعی‌راد متذکر می‌شود: کافی است هر چیزی را که اعلام کردند عقبه آن را در مصوبات ما مشاهده کنید، برای مثال بولوار آیت‌الله طبسی در یک‌سال احداث نشده، مردم می‌دیدند که عملیات طی ۴ یا ۵ سال صورت گرفته و این افراد کار دیگران را افتتاح کردند.

عضو سابق شورای شهر مشهد می‌گوید: در صورت ادامه یافتن دوره چهارم شورای شهر برای سه روز دیگر، ایستگاه شریعتی افتتاح می‌شد چون نیاز به زمان برای خشک شدن سوزن بتن بود، اما آن را ۸ ماه معطل نگه داشتند و در آخر از رئیس‌جمهور برای افتتاح ایستگاه دعوت کردند.

وی ادامه می‌دهد: کار ایستگاه تمام شده بود و ما زمان افتتاح آن را اعلام کرده بودیم و اتمام آن در مصاحبه‌های وقت مدیران قطار شهری هم موجود است، اما آن را جزو دستاوردهای خودشان قرار دادند.

نخعی‌راد نقطه قوت شورای فعلی را خلاف‌گویی آنان عنوان می‌کند و اظهار می‌کند: وقتی کسی هنری ندارد و نمی‌تواند کاری انجام دهد، کار دیگران را به‌نام خود می‌زند.

عضو سابق شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه شهرداری در دوره مهندس پژمان دارای بدهی سنگین به سه بانک سپه، تجارت و شهر بوده، تشریح می‌کند: بدهی با هر سه بانک تسویه شد و اگر در لیست سیاه قرار می‌داشتیم، بانک مرکزی اجازه انتشار اوراق مشارکت به شهرداری نمی‌داد.

نخعی‌راد یادآور می‌شود: در حالیکه دو ماه قبل از تحویل شورای شهر و شهرداری، اوراق مشارکت منتشر شده بود و بعد هم از این اوراق مشارکت ۶۰۰ میلیارد تومان در حساب ما بوده که شهرداری تحویل داده شده، اگر شهرداری در لیست سیاه بود، چگونه اوراق مشارکت فروخته و بانک مرکزی چطور موافقت کرده است؟

وی متذکر می‌شود: مصوبات شورای شهر در زمینه فروش اوراق مشارکتی که در دوره ما بوده و مربوط به خط ۲ و ۳ قطار شهری بوده وجود دارد، حتی چند ماه پیش از پایان دوره قبل اوراق مشارکت فروخته شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای چهارم شهر مشهد اضافه می‌کند: اوراق مشارکتی هم که فروخته شد، برای قطار شهری به فروش رسیده زیرا طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی برابر با ۵۰ درصد هزینه‌های قطار شهری را دولت باید بپردازد، بنابراین اوراق مشارکتی که برای خطوط ۲ و ۳ و تکمیل خط ۱ به فروش رسید سود و اصل آن توسط دولت پرداخت می‌شود.

*چرا مصوبات را در سایت شورای شهر قرار نداده‌اند؟

نخعی‌راد با اشاره به قرار نگرفتن مصوبات این دوره شورای اسلامی شهر مشهد بر روی سایت شورای شهر، می‌گوید: مگر ادعای شفافیت و در جریان امور قرار گرفتن مردم را ندارند؟ چرا در یک‌سالی که فعالیت دارند مصوبات را در سایت شورای شهر قرار نداده‌اند تا مردم ببینند چه اقداماتی کرده‌اند؟

با این حال، یکی از شعارهای شورای شهر بازگرداندن «شفافیت» به مدیریت شهری بوده است. علاوه بر آن امیر شهلا در گفت‌وگو با مشهدپیام بیان کرده بود که پروژه خطوط ۲ و ۳ قطار شهری حتی برای یک‌روز هم متوقف نشده و دستگاه‌های حفار به‌صورت ۲۴ ساعته در حال کار هستند.

محمدرضا دیمه‌کار، یکی دیگر از اعضای سابق شورای شهر مشهد نیز با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته در شهر را رصد می‌کنم، بیان می‌کند: درباره این موضوع نمی‌توانم در قالب گفت‌وگوی رسانه‌ای صحبت کنم.

منبع:مشهدپیام
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.