یزد- به مناسبت روز جهانی معلولان نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی مددجویان بهزیستی اردکان افتتاح شد.

نمایشگاه و فروشگاه صنایع‌دستی مددجویان بهزیستی اردکان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، به مناسبت روز جهانی معلولان، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان اردکان با حضور در مؤسسه خیرییه حضرت ابوالفضل (ع)  از بخش های مختلف نمایشگاه و فروشگاه توانمندی های مددجویان بهزیستی اردکان بازدید کردند.

امیر ولی عضدزاده رئیس اداره بهزیستی اردکان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگارقدس آنلاین، هدف از برپایی این نمایشگاه را، شناساندن هنر معلولان و توانمندی‌های معلولان ذکر کرد و افزود: کمک به اشتغال پایدار و ایجاد درآمد برای مددجویان و همچنین ایجاد بستری برای عرضه و فروش محصولات تولیدی معلولین از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

 وی با اشاره به اینکه اشتغال معلولین یکی از دغدغه های معلولین بوده که از دو جنبه اقتصادی و روانی تأثیر بسیار زیادی در افزایش اعتماد وعزت نفس معلولین دارد گفت : بهزیستی برای رفع دغدغه معلولین در بخش اشتغال از تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها استفاده می کند و سعی در کاهش این دغدغه دارد.  

عضدزاده معرفی توانمندی معلولان و مددجویان بهزیستی را با راه اندازی نمایشگاه های مختلف یکی از راه های اشتغالزایی عنوان کرد و گفت : به منظور معرفی توانمندی ای معلولان بهزیستی شهرستان اردکان نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی مددجویان برپا شده است.  

وی تولیدات ارایه شده دراین نمایشگاه را حاصل فعالیت و دسترنج تعدادی از افراد توان خواه در اردکان دانست وافزود: در این نمایشگاه صنایع دستی هنرجویان بهزیستی در قالب گلیم بافی، تابلو فرش، قالی بافی، عروسک سازی، گلدوزی، خیاطی، گل سازی، گونی بافی، قلاب بافی و میل بافی ارائه شده است.

گفتنی است؛ نمایشگاه آثار توانمندی‌های معلولین در اردکان در محل کارگاه تولیدی حمایتی معلولین کوثر و با همکاری مراکز بهزیستی (مراکز توانبخشی آموزشی جسمی حرکتی سعادت، خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا رها، مرکز ذهنی راه تربیت، حرفه آموزی مریم و کارگاه های تولیدی حمایتی کوثر و طلوع ) به همراه انجام تست رایگان غربالگری تنبلی چشم ، مشکلات حرکتی و گفتاری کودکان و مشاوره به خانواده ها  به مدت یک هفته، پذیرای علاقمندان به صنایع دستی و هنر مشاغل خانگی د راردکان است .

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.