فرستاده ویژه صلح آمریکا به خاورمیانه تحرکات گسترده ای را برای اعمال فشار بر برخی کشورهای عربی به منظور واداشتن آن ها به حمایت از پیش نویس قطعنامه پیشنهادی واشنگتن به مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت جنبش مقاومت اسلامی حماس آغاز کرده است.

فشار آمریکا بر کشورهای عربی برای حمایت از قطعنامه محکومیت حماس

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دولت آمریکا در حال اعمال فشار بر 9 کشور عربی جهت وادار کردن آنان به حمایت از قطعنامه مذکور است.

آمریکا با ارائه پیش نویس قطعنامه ای در نظر دارد حملات موشکی مقاومت فلسطین و در راس آن جنبش حماس به مناطق صهیونیست نشین به تلافی تجاوزات و حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و حماس و دیگر گروه های مقاومت را در لیست سازمان های تروریستی قرار دهد.

هاآرتص بیان کرد که جیسون گرینبلات پیام هایی در این باره برای دیپلمات های مراکش، عمان، بحرین، اردن، عربستان سعودی، کویت، امارات، مصر و قطر ارسال کرده است. گرینبلات در گفتگو با این روزنامه تصریح کرد که هدف ما این است که کشورهای عربی در برخی مواقع مشخص، فلسطینیان را تحت فشار قرار دهند.

در همین حال، مونیکا جارلی سخنگوی رئیس مجمع عمومی سازمان ملل خاطر نشان کرد که پیش نویس قطعنامه آمریکا در محکومیت حماس فردا پنجشنبه به رای گذاشته می شود.

جارلی در کنفرانسی خبری در مقر مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک عنوان کرد که جلسه مجمع برای رسیدگی به پیش نویس قطعنامه آمریکا عصر فردا پنجشنبه برگزار خواهد شد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.