هیات آمریکایی متشکل از نمایندگانی از وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی این کشور از ۸ تا ۱۲ دسامبر با هدف برگزاری نخستین دیدارها در چارچوب گفت‌وگوهای ارتقاء مشارکت راهبردی، به قزاقستان سفر کرده‌اند.

آستانه و واشنگتن در پی ارتقاء مشارکت راهبردی

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، آلیس ولز، دستیار معاون اداره امور آسیای جنوبی و مرکزی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا طی روزهای اخیر از ۸ الی ۱۲ دسامبر پیرامون گفت‌وگوهای ارتقاء مشارکت راهبردی قزاقستان و ایالات متحده آمریکا به آستانه سفر کرده است. وب‌سایت وزارت امور خارجه آمریکا نیز این موضوع را تصدیق نموده است.

آلیس ولز در صدر هیاتی شامل نمایندگانی از شورای امنیت ملی، آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده (USAID)، دفتر آسیای جنوبی و مرکزی و نیز دفتر دموکراسی، حقوق بشر و کار وزارت امور خارجه  به قزاقستان سفر کرده است. اصلی‌ترین محورهای دیدارهای این هیات آمریکایی در «آستانه» مسائل امنیت منطقه‌ای و جهانی، همکاری در مبارزه با تروریسم، موافقتنامه‌های اقتصادی و تجاری، ابتکار C۵+۱، حقوق بشر و حاکمیت قانون، پیوندهای مردمی و مسائل دیگری در حوزه منافع مشترک دو کشور عنوان شده است.

در پی سفر نورسلطان نظربایف، رئیس‌جمهوری قزاقستان در ژانویه ۲۰۱۸ به واشنگتن، این نخستین دیدار رسمی نمایندگان دو کشور در چارچوب گفت‌وگوهای ارتقاء مشارکت راهبردی دو طرف است. این گفت‌وگوها قرار است چارچوبی روشن برای توسعه همکاری‌های دوجانبه میان قزاقستان و ایالات متحده ارائه دهد.

به گزارش کازاینفورم، ایالات متحده آمریکا در صدد توسعه روابط با قزاقستان به منظور ارتقاء امنیت و منافع متقابل دو کشور است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.