علیرضا خجسته معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی گفت: طرح راهداری زمستانی تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد ‌داشت.

استقرار ۷۴ اکیپ و ۵۸۸ راهدار در راههای استان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، وی در خصوص طرح راهداری زمستانی سال جاری گفت: امسال با توجه به شروع شدن فصل سرما، طرح راهداری زمستانی با به خدمت گرفتن ۵۸۸ نفر در قالب ۷۴ اکیپ راهداری و تجهیز به  ۵۹۲ خودروی سنگین، نیمه سنگین و سبک راهداری در استان خراسان رضوی از نیمه آذرماه شروع شده و طبق برنامه تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد ‌داشت.
به گزارش قدس آنلاین، وی در باره گردنه‌ها و جاده‌های برف‌گیر استان گفت: استان خراسان رضوی به دلیل تنوع آب و هوایی دارای جاده‌ها و گردنه‌های برف‌گیر زیادی است بطوریکه در راههای بین شهری دارای ۵۱ گردنه بطول ۵۴۵ کیلومتر و در راههای روستایی ۱۷۲ گردنه بطول ۵۷۴ کیلومتر وجود دارد.  
علیرضا خجسته با اشاره به لزوم پاشیدن شن و نمک در طول محورهای سردسیر استان و بخصوص در گردنه ها افزود: طبق برآورد انجام شده و با توجه به مصرف شن و نمک در سالهای قبل پیش بینی  ۱۷۵۰۰ مترمکعب ماسه و  ۶۳۰۰ تن نمک انجام و در راهدارخانه ها و گردنه های مهم استان دپو و ذخیره شده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خراسان رضوی تصریح کرد: راهداری زمستانی در ۲۰ هزار و ۵۸۳ کیلومتر راه های حوزه استحفاظی استان خراسان رضوی اجرا خواهد شد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۵ باب راهدارخانه در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد که در صورت نیاز، مردم در راه مانده در آن اسکان خواهند یافت.
خجسته در پایان گفت: از مردم و رانندگان تقاضا داریم تا در سفرهای زمستانی و هنگام عبور از مسیرها و گردنه های برفگیر حتماً وسایل ایمنی و گرمایشی را همراه خود داشته باشند و قبل از شروع سفر  وضعیت راه‌ها ی مورد نظر را از طریق تلفن و سامانه ۱۴۱ جویا شوند.
 منبع:راهداری
  پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.