دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت:۹۹۰ پرونده قضایی در حوزه تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی در این استان تشکیل شده است.

تشکیل ۹۹۰ پرونده قضایی تصرف اراضی ملی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ، غلامعلی صادقی ظهر دوشنبه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حفظ حقوق عامه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ، منابع طبیعی و حقوق عامه استان در ۶ ماه اول سال در حوزه های مختلف از جمله چاه های غیرمجاز ، رفع تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی ، برخورد با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی ، رفع تصرف از حریم و بستر رودخانه ها  اقدامات زیادی را انجام داده است.

وی افزود:چاه های غیرمجاز تهدید جدی در حوزه منابع آبی استان محسوب می شود  که در ۶ ماه اول سال ۵۲۰ چاه غیرمجاز پر شده است و در همین راستا ۱۵۵ پرونده کیفری برای متخلفان تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی بیان کرد: ۱۹ هکتار از حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها در همین مدت در  خراسان رضوی رفع تصرف شده است و ۸ پرونده قضایی برای متخلفین در دادسرا تشکیل شده است.

صادقی تصریح کرد: برای متخلفین در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری غیرمجاز در این اراضی در ۶ ماهه اول سال نیز ۹۹۰ پرونده قضایی تشکیل و در حال رسیدگی است.

وی تاکید کرد: دادسرای مرکز استان آمادگی دریافت گزارشات مردمی در حوزه های مختلف که با حقوق عمومی مرتبط است را دارد و این افراد هم می توانند از طریق سایت دادسرای مشهد یا سامانه سجام و یا با مراجعه حضوری این موارد را به دستگاه قضایی گزارش کنند تا پیگیری های قانونی لازم صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: در جلسه ای که با مسئولان دستگاههای اجرایی در دادسرا برگزار شد تاکید شد باید اکیپ گشت مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال به صورت مستمر فعالیت داشته و با متخلفان برخورد شود.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.