۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 633782

البرز- گزارش های مردمی حاکی از افزایش و پرسه زدن سگ های ولگرد در سطح شهر، کوچه و خیابان های محمد شهر است واین اتفاق به معضلی بزرگ برای ساکنین و شهروندان این منطقه مبدل شده است.

گلایه مردم محمدشهر از افزایش سگ‌های ولگرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، موضوع ساماندهی و کنترل سگ های ولگرد وبلا صاحب به خصوص در بافت شهری چندی است مورد توجه مدیریت شهری در مناطق مختلف استان البرز قرار گرفته است.

در این راستا شهرداری ها با تشکیل اکیپ های ویژه و با بهره گیری از ظرفیت های مردمی و سازمان های مردم نهاد  اقدامات خوبی را صورت داده اند.

این اقدام توانسته تا حدی از مشکلات وتبعات منفی وجود سگ های ولگرد و بلاصاحب کم کند و امنیت روانی را برای شهروندان به دنبال داشته باشد.

حال مردم محمدشهر کرج نیز به عنوان یکی از شهرهای پرجمعیت ومتراکم خواستار توجه بیشتر مدیریت شهری به موضوع جمع آوری سگ های ولگرد هستند و این انتظار را دارند تا دراین ارتباط گامی موثر از سوی متولیان امر برداشته شود.

یکی از شهروندان محمدشهری در این ارتباط گفت: زیاد شدن سگ های ولگرد تبدیل به معضلی بزرگ برای مردم شده که علاوه بر  ایجاد رعب و وحشت، سلامت شهروندان را نیز تهدید می کند.

وی در ادامه گفت: فضولات این حیوانات در اماکن عمومی و زمین های کشاورزی می تواند موجب انتقال بیماری های واگیردار شود وقطعا این مساله باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

یکی از کسبه محمد شهری نیز گفت: حضور این سگ ها در خیابان ها، میادین، پارک ها و فضاهای سبز موجب شده تا تردد ساکنین دچار مشکل شود،

وی ادامه داد: به خاطر وجود سگ های ولگرد هر لحظه احتمال حمله به مردم از جانب سگ ها وجود دارد و تقاضای ما از شهرداری و دیگر مسئولین این است که به این امر رسیدگی کنند و اقدامات لازم را به عمل آورند.

شهروند دیگری بیان کرد: با توجه به کاهش دمای هوا در زمستان بیشتر از گذشته شاهد حضور سگ ها در سطح شهر هستیم که طی چند روز گذشته شاهد بودیم که سگ ولگردی در یکی از خیابانهای محمد شهر به کودکی حمله کرد که از ناحیه پا دچار گاز گرفتگی شدید شد و اورژانس این کودک مصدوم را به مرکز بهداشت محمد شهر منتقل کرد و آمپول هاری به این کودک تزریق شد.

بسیاری از شهروندان در حالی از وجود وتردد فراوان سگ های ولگرد به عنوان یک مشکل مشترک یاد می کنند که شهرداری محمدشهر نیز با ورود به این مساله در تلاش است اقدامات لازم را صورت دهد.

شیرزاد حسینی مدیر روابط عمومی شهرداری محمد شهر با تائید معضل وجود سگ های ولگرد در محمد شهرگفت: جمع آوری سگ های بلا صاحب در سطح شهر در دستور کار شهرداری است و با توجه  به افزایش تعداد سگ های ولگرد و مزاحمت این حیوانات برای شهروندان عملیات زنده گیری در سطح شهر ادامه دارد.

وی در ادامه گفت: در مهر و آبان ماه سال جاری تعداد ۲۷۰ قلاده سگ توسط پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری محمدشهر جمع آوری شده است وشهرداری تلاش دارد این روند را تا ساماندهی کامل محلات مختلف ادامه دهد.

حسینی خاطرنشان کرد:در جهت اجرای هر چه بهتر عملیات زنده گیری این حیوانات از شهروندان تقاضا می شود در صورت مشاهده سگ های بلاصاحب در معابر عمومی با شماره ۱۳۷ تماس حاصل کنند.

فرایند زنده گیری و عقیم سازی سگ های ولگرد وبلاصاحب نیازمند همکاری مشترک شهروندان و مدیریت شهری است در عین حال نباید این موضوع منجر به آزار واذیت حیوانات شود.

قطعا در سایه یک برنامه ریزی درست و اصولی و هم افزایی میان شهروندان ومدیریت شهری از طریق پل های ارتباطی همچون سامانه ۱۳۷موضوع سگ های ولگرد می تواند به درستی حل شده و نگرانی مردم را از این ناحیه به کمترین حد خود برساند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.