پس از گزارش چند روز گذشته روزنامه قدس نسبت به برخی از مشکلات «شرکت تولیدی رضا نخ مشهد» در جهت ترخیص مواد اولیه و پیگیری نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی؛ روز گذشته این واحد تولیدی از نزدیک مورد بازدید حجت الاسلام نصراله پژمانفر قرار گرفت.

آسیب رسانی به واحدهای تولیدی، مصداق عمل مجرمانه است

به گزارش خبرنگار ما؛ در این بازدید که اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت تولیدی رضانخ؛ نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس را همراهی می‌کردند؛ حجت الاسلام پژمانفر با تمجید از عملکرد بیش از سه دهه این واحد تولیدی اظهار کرد: این واحد تولیدی یکی از واحدهای بسیار موفق در کشور است که بدون وقفه مشغول تولید بوده و در این شرایط اقتصادی توانسته است حتی خود را توسعه و گسترش دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متولیان اقتصاد بایستی به گونه‌ای عمل کرده، تا واحدهای تولیدی احساس امنیت نمایند. نه اینکه با تحمیل موانع ناشی از سوء مدیریت کاری کنند که حتی مواد اولیه به کارخانه نرسد و واحدهای تولیدی به سمت و سوی تعطیلی پیش روند. وی افزود: مجموعه‌ای که از تسهیلات بانکی، کمترین استفاده را داشته، بدهی بانکی ندارد، ارزش افزوده دارد و منافع سهامداران نیز رعایت شده است بایستی با احساس امنیت به ادامه تولید مشغول شود. این امنیت منجر به تشویق سرمایه‌گذاران جهت مشارکت می‌شود آن هم در شرایطی که پول‌های سرگردان و نقدینگی بازار به صورت تهدیدآمیزی در حال ضربه به بخش اقتصادی کشور است. این تهدید را می‌شود تبدیل به فرصت کرد. حجت الاسلام پژمانفر تصریح کرد: تعطیل شدن واحدهای تولیدی تبعات اجتماعی بی شماری دارد و از دست دادن یک کارگر نیز زجرآور و دردناک است. نبود حمایت، بیمه، مالیات، مسائل بانکی و سوء مدیریت از مهم‌ترین مشکلات تولید در کشور است.

 یک عمل مجرمانه

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن گلایه‌ها و شکایت‌های اعضای هیئت مدیره رضانخ از سیستم بانکی کشور گفت: ضمانت اجرایی برای قوانین مصوب مجلس وجود ندارد و پیگیر آن هستیم تا راهکار مناسبی برای ضمانت اجرایی قوانین به وجود آوریم. اگر قصوری در رعایت قانون شکل گیرد که منجر به آسیب‌رسانی به واحدهای تولیدی شود؛ مصداق عمل مجرمانه است.

 به دنبال یورو و لیر به جای  مواد اولیه

مدیرعامل شرکت تولیدی رضانخ نیز در این بازدید با تشریح بخشی از مشکلات تولید اظهار کرد: برای تهیه مواد اولیه که کفاف دو ماه کارخانه را می‌کند با ارائه پروفرم حدود سه ماه زمان می‌برد تا بتوانیم ارز مورد نیاز را به دست آوریم. در مورد اخیر بانک مرکزی پس از سه ماه می‌گوید؛ یورو نداریم و بروید لیر تهیه کنید. این یعنی دوباره بایستی پروفرم جدید تهیه و پروسه مجدد دریافت شود. الان نیز برای دریافت لیر یک هفته است که مانده‌ایم و هیچ صرافی لیر ندارد!

محمد هادی غلامحسینیان نجار افزود: باوجود مشکلات اقتصادی کشور اما توانسته‌ایم از ابتدای سال ۵۴۰ تن مواد اولیه وارد کرده و تا امروز ۱۲۶۰ تن تولید داشته‌ایم. این مهم با استفاده از برخی ذخایر و حرکت به سوی کارمزدی صورت گرفته و گرچه گاهی سود و زیان به صورت مساوی بوده یا حتی ضرر داشته‌ایم، اما اجازه ندادیم چراغ این واحد تولیدی قدیمی خاموش شود و کارگری اخراج شود. وی افزود: طی سه سال گذشته حدود ۱۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید انجام شده، ۶۳ نیروی کار جدید افزوده، سقف تولید را بالا برده‌ایم، اما اگر موفق نشویم مواد اولیه را وارد نماییم در سال آینده دچار مشکل جدی خواهیم شد.

 تعلیق سرمایه گذاری جدید

غلامحسینیان نجار خاطرنشان کرد: برای سرمایه‌گذاری به میزان ۱۰ میلیارد تومان روی مساعدت نظام بانکی حساب کرده بودیم، اما با شرایط جدید اقتصادی فعلاً به تعلیق درآورده‌ایم. این کارخانه از سال ۸۷ با ظرفیت تولید ۱۶۰۰ تن نخ در سال فعال و نخ‌های آکرولیک، بافت فرش و پلی استر از تولیدات این کارخانه است. ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۳۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

وی هزینه ۲ ماه مواد اولیه را حدود ۶ میلیون لیر اعلام کرد. گفتنی است در این بازدید؛ حجت الاسلام پژمانفر؛ نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی؛ از نزدیک از بخش‌های تولیدی رضانخ مانند کاردینگ، تو به تاپس، دو لا تاب، کلاف کنی، دوک پیچی، رنگرزی، انبار و... بازدید کرد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.