هفته گذشته علی رسولیان مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به گرانی بی سابقه قیمت مرغ اعلام کرد تقاضای خود را برای توزیع مرغ منجمد به ستاد تنظیم بازار کشور اعلام کرده ایم که با دریافت مجوز آن این بازار تحت کنترل قرار خواهد گرفت.

 توزیع مرغ ۹۸۰۰ تومانی در خراسان رضوی

مردم دلخوش به این وعده گمان می‌کردند به زودی عرضه مرغ منجمد باقیمت ۶ هزار و ۷۰۰ تومانی که قبلا توزیع می شد، افسار گسیخته قیمت این ماده پروتئینی پرمصرف را خواهد گرفت.

دراین میان سه شنبه گذشته علی باخرد معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با قدس اعلام کرد: روز گذشته قیمت مصوب مرغ  ۹۸۰۰ تومان اعلام شد و از دیروز مقدمات کار را شروع کردیم و ظرف دوتا سه روز آینده با کمک دیگر عوامل نظارتی قیمت مرغ را بر اساس نرخ اعلام شده به ثبات خواهیم رساند.

وی با تاکید بر اینکه نرخ مرغ از این قیمت پایین تر نخواهد آمد اظهار داشت:  الزام بر روی همان عرضه مرغ به قیمت مصوب است و تمام تلاش ما این است  قیمت  اعلام شده را به تثبیت برسانیم.   معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه قیمت مصوب مرغ بر اساس دستورالعملی که از سوی ستاد تنظیم بازار کشور آمده، اعلام شده است خاطرنشان کرد: در همین دستورالعمل آمده است چنانچه قیمت مرغ از قیمت مصوب ۹۸۰۰ تومان ۵ درصد بیشتر شود لازم است که مجوز توزیع مرغ منجمد به قیمت ۸۹۰۰ تومان صادر شود که در کمیسیون تنظیم بازار در حال پیگیری و اجرای این موارد هستیم.

 باخرد در پاسخ به این سوال که قیمت مصوب مرغ که قبلا ۶۷۰۰ تومان بوده به چه دلیل تا این حد افزایش یافته است گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها و هزینه های سرباری که تولیدکنندگان مرغ باید پرداخت کنند نمی توان انتظار داشت قیمت مرغ به زمان قبل از نوسانات اقتصادی اخیر برگردد و همه تلاش ما این است که نرخ مرغ از قیمت مصوب ۹۸۰۰ تومان بالاتر نرود و تثبیت شود.

 معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تاکید بر اینکه همواره آماده دریافت پیشنهادات و شکایات مردم هستیم تصریح کرد:گزارش میدانی قدس از بازارهای عمده موادپروتئینی شهرحاکی است که قیمت مرغ از اول هفته  جاری روند صعودی به خود گرفته است و روز گذشته رکورد ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان را هم زد.

در مراجعه خبرنگار ما به خیابان‌های استقلال، دستغیب و قرنی مشهد مرغ با نوسان قیمتی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تا دوازده هزار و ۷۰۰ تومان عرضه می‌شد.

 تعدادی از  شهروندان در گفت‌وگو با  خبرنگار ما نظارت بیشتر سازمان‌های مسئول را  برای کنترل این آشفته بازارخواستار شدند  تا اقشار مختلف مردم به ویژه طبقه کم درآمد بتوانند  درشرایطی که گوشت قرمز قیمت های نجومی پیدا کرده است و دیگر اقلام اساسی و مورد نیاز مردم هم افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای داشته‌اند، ازمرغ این ماده پروتئینی پر مصرف هم استفاده کنند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.