رییس بنیاد نخبگان خراسان رضوی گفت: ۷۰ میلیارد تومان گردش مالی خرید اسباب بازی سوغات در مشهد است.

گردش مالی ۷۰ میلیارد تومانی اسباب بازی در مشهد/پیشنهاد راه‌اندازی رشته اسباب بازی در دانشگاه‌ها
به گزارش قدس آنلاین،   سعیدرضا احمدی زاده امروز در نشست خبری اولین رویداد ملی استارت‌آپی اسباب بازی که در ساختمان بنیادنخبگان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ما در بنیاد نخبگان خراسان رضوی در حوزه سوغات ورود یافته‌ایم وحدود ۳ هزار و  ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد مشهد از سوغات بوده که ۷۰ میلیارد تومان آن تنها گردش مالی خرید اسباب بازی است اما متاسفانه ۹۰ درصد اسباب بازی‌ها از این آمار وارداتی است. این سبد کالای سوغات اسباب بازی شامل بازی‌های رایانه ای، فکری و فیزیکی می‌شود.
وی ادامه داد: بازار رضای مشهد یک بازار سنتی است که می‌توانست نماد کالاهای سنتی ایرانی باشد، اما متاسفانه ۷۵ درصد کالاهای آن چینی است. اما ما در این زمینه مداخله نکردیم زیرا این سوال پیش می‌آید که اگر ما کالای خارجی را ممنوع کنیم در قبالشان چه چیزی می‌خواهیم عرضه کنیم.
 رییس بنیاد نخبگان خراسان رضوی با بیان اینکه آیا تا بحال به این فکر کرده‌ایم اسباب بازی شاخص برای فرزندانمان چیست؟، عنوان کرد: ما باید در ایران الگوهای غربی را در اسباب بازی‌هایمای فرزندانمان کنار بگذاریم. ۴۰ سال است که با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری بر روی پیوست فرهنگی محصولات کاری در این حوزه نشده است.  
احمدی زاده اضافه کرد: کشور ما دارای فرهنگ بسیار  غنی است که بخش عمده آن از اسلام گرفته شده است، ما کشوری با آرمان‌ها و اهداف منحصر به خودمان هستیم و نمی‌توانیم با الگوهای غربی فرزندانمان را پرورش دهیم.
وی با تاکید براینکه ما از اسباب بازی‌های ترویج‌کننده فحشا نظیر عروسک باربی که ترویج دهنده فرهنگ بی و بندباری است، خسته شده‌ایم، افزود:  ما می‌خواهیم اسباب بازی‌هایی را بسازیم که منطبق بر الگوهای ایرانی و فرهنگ ناب خودمان باشد و شئونات دینی و اسلامی ما را رعایت کند و میهن پرستی را ترویج دهد.
رییس بنیاد نخبگان خراسان رضوی تصریح کرد: سیاست گذاران در بخش‌های فرهنگی کشور باید به صورت جدی تر وارد عرصه تبلیغات فرهنگی و رسانه‌ای برای داستان‌سازی و خلق شخصیت‌های جذاب با فرهنگ ایرانی اسلامی برای الگو برداری اسباب بازی‌ها شوند.
احمدی‌زاده گفت: ما باید تعصب خانواده‌ها را بر روی خرید اسباب‌بازی های خارجی حساس کنیم. تولید کنندگان و ‌توزیع کنندگان کشور در صنعت اسباب بازی نیز باید متعهد باشند.  
وی در خصوص اولین رویداد ملی استارت آپی اسباب بازی، گفت: استارت این رویداد برای نخستین بار در مشهد با همکاری بنیاد نخبگان و معاونت علمی ریاست جمهوری، شورای نظارت بر اسباب بازی‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پارک علم و فناوری خراسان رضوی  کلید خورده است.
رییس بنیاد نخبگان خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما شورای سیاستگذاری اسباب بازی راه اندازی کرده‌ایم، بیان کرد:اکنون بنیاد بازی‌های رایانه ای تشکیل شده که اقدامات خوبی در این حوزه انجام می شود و حمایت های خوبی از آن صورت می‌گیرد.   در حال حاضر فعالیت در زمینه اسباب بازی‌های فیزیکی مدنظر کار ما قرار گرفته است.
پیشنهاد راه‌اندازی رشته طراحی اسباب بازی در دانشگاه‌ها
احمدی‌زاده اضافه کرد: خوشبختانه در کشور اقدامات خوبی در خصوص متخصصان اسباب بازی صورت گرفته است و ما به دنبال این موضوع هستیم که بتوانیم در کنار این رویداد رشته‌ ی طراحی اسباب بازی را در دانشگاه‌ها راه‌اندازی کنیم.
وی اظهار کرد: امیدواریم کسانی که در رویداد استارت آپی اسباب بازی حضور می‌یابند، بتوانند در آینده محصولات جدیدی در حوزه اسباب بازی طراحی کنند. هدف ما از این رویداد جذب خلاقیت های مختلف در صنعت اسباب بازی و ورود نخبگان به این حوزه است.
رییس بنیاد نخبگان خراسان رضوی ادامه داد:  در این رویداد از وارد کنندهای اسباب بازی دعوت شده است. شرکت ‌های دانش بنیان فعالی در حوزه اسباب بازی در استان حضور دارند که در برای آن‌ها سیاستگذاری کرده‌ایم.
احمدی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از بودجه بسیار محدود بنیاد نخبگان استان، خاطرنشان کرد:با وجود این اعتبارات محدود اقدامات بسیار موثری برای نخبگان استان صورت گرفته و امروز می‌توان گفت به اندازه انگشتان یک دست هم نخبه بیکار نداریم.
وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای نخبگان امری دشوار است، یادآور شد: با این‌وجود اکنون تعداد درخواست نخبه از ما بیشتر از درخواست نخبگان برای کار شده است.  
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.