۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 634471

رئیس اداره بهزیستی تایباد گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری یارانه ۸۰۰ نفر از معلولان این شهرستان افزایش یافته است.

افزایش یارانه ۸۰۰ معلول در تایباد

به گزارش قدس آنلاین، افسانه فدایی  اظهار کرد: مبلغ یارانه این افراد از یک میلیون و ۸۵ هزار ریال تا چهار میلیون و ۱۶۵ هزار ریال پرداخت می‌شود.

وی افزود: بهزیستی تایباد به سه هزار و ۲۰  نفر معلول خدمات ارائه می‌دهد و اکنون ۱۱۳ خانواده با دو عضو معلول به بالا در این منطقه ساکن هستند.

فدایی بیان کرد: مناسب‌سازی ۵۰ درصد از اداره‌های این شهرستان در راستای رفاه معلولان صورت گرفته است؛ از دیگر مشکلات اساسی معلولان هزینه‌های بالای درمان و مسکن است و اکنون ۲۰۰ خانواده از معلولان در این منطقه بدون واحد مسکونی هستند.

وی ادامه داد: تعداد ۵۷۶ پرونده‌ زنان سرپرست خانوار در تایباد وجود دارد و ۲۱ نفر از آنان در حوزه‌های مختلف اشتغال دارند؛ همچنین ۸۱۵ خانواده در حوزه اجتماعی این نهاد مستمری دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی تایباد عنوان کرد: ازدواج‌های فامیلی و مشکلات ژنتیکی عامل بیش از ۶۰  درصد معلولیت‌های موجود در این شهرستان است.

فدایی گفت: از ابتدای سال جاری مشکل اشتغال ۲۳ نفر از معلولان حل شده و بیش از هفت میلیارد ریال اعتبار به حوزه اشتغال معلولان تایباد اختصاص یافته است که این مبلغ سال گذشته، بیش از ۱۷ میلیارد ریال بود و زمینه اشتغال برای ۱۲۳ نفر فراهم شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.