مدیر امور رفاه زائران آستان قدس رضوی گفت: به منظور تکریم زائران و تسهیل امر زیارت، بیش از چهار میلیون زائر سالمند و ناتوان در ۹ ماهه نخست سال جاری توسط خودروهای زائربر جابه‌جا ‌شدند.

جابه‌جایی چهار میلیون زائر سالمند و ناتوان با خودروهای زائربر حرم مطهر
به گزارش قدس آنلاین، حمید حبیبی پور با تأکید بر این‌که رفاه زائران سالمند و کم‌توان همواره یکی از دغدغه‌های اصلی معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی است، گفت: در حال حاضر ۵۶ دستگاه زائربر در سطح اماکن متبرکه حرم رضوی و همچنین در دوربرگردان‌های اطراف حرم وظیفه انتقال زائران سالمند و ناتوان را بر عهده دارند.
وی با اشاره به خدمت بالغ بر سه هزار خادمیار افتخاری به صورت چرخشی در بخش صندلی چرخدار و زائربر افزود: در هر دوربرگردان خارج از حرم مطهر به صورت میانگین سه زائربر به افرادی که قصد تشرف به حرم مطهر را دارند خدمت‌رسانی می‌کنند.
مدیر امور رفاه زائران آستان قدس رضوی بیان کرد: این خودروها به صورت شبانه‌روزی در مسیرهای باب الرضا(ع) به صحن کوثر، دوربرگردان نواب صفوی، بست شیخ حر عاملی به بست شیخ طبرسی، بست شیخ طبرسی به بست شیخ طوسی، دور برگردان شیخ طبرسی و مسیر باب الجواد(ع) به ورودی صحن جمهوری اسلامی به زائران سرویس‌دهی می‌کنند.
حبیبی‌پور افزود: همچنین به تازگی انتقال زائران از خیابان آیت الله واعظ طبسی به حرم مطهر رضوی نیز با زائربرها انجام می‌شود.
وی تحویل صندلی چرخدار به زائران نیازمند، جابه جایی زائران ناتوان در مجموعه اماکن متبرکه در قالب گشت سیار، همکاری در برنامه زیارتی طرح «یا معین الضعفاء(ع)» ویژه تشرف زائران ناتوان و معلول جسمی و تعمیر و نگهداری صندلی‌های چرخدار را از دیگر اقدامات نیروهای بخش صندلی چرخ‌دار و زائربرهای حرم مطهر امام رضا(ع) ذکر کرد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.