همدان- حجت السلام علی دشتکی از برگزاری سومین جشنواره دین و رسانه در همدان خبر داد و گفت: ۳سال متمادی است که برای تقویت و هم افزایی ارتباط رسانه‌ای و افزایش تبیین رسانه‌ ای دین، این جشنواره را در این حوزه برگزار می‌کنیم.

 سومین جشنواره دین و رسانه را در همدان برگزار می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، حجت السلام علی دشتکی مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان اظهار کرد: تامین زندگی با نشاط دینی و همراه با سعادت از اهداف نظام اسلامی و رسانه‌ ها نقش موثری در تبیین این نوع زندگی دارند اما رسانه های استکباری یا به تعبیر طاغوت با همه ابزار و نیرو های رسانه های خود به دنبال تبیین و نشر زندگی مبتنی بر ارزش های خود هستند.

دشتکی بیان کرد: ۳سال متمادی است که برای تقویت و هم افزایی ارتباط رسانه‌ای و افزایش تبیین رسانه‌ ای دین، جشنواره دین ورسانه را برای رسانه‌ها وافراد فعال در این حوزه در استان همدان برگزار می‌کنیم.

وی افزود: دردنیای امروز و قرون گذشته وسیله ارتباطی موثر برای تبیین ارزشهای دینی با هم تفاوت داشتند منبر در گذشته و اکنون هم رسانه ها این نقش را برعهده هر چند که منابر هم ارزش و جایگاه خاصی در تبیین دین دارند اما رسانه ها به دلیل گستردگی چه از نوع مجازی و چه مکتوب می توانند به عنوان ابزاری برای ترویج و نشر دین استفاده شوند. و اهمیت خاصی هم در این حوزه دارند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: به این دلیل هم برگزاری جشنواره را  در دستور کار قرار دادیم و به این لحاظ همه فعالان رسانه ای فرصت دارند تا آثار خود را در حوزه‌های  گزارش تحلیلی، یادداشت تحلیلی، گفت‌وگوی تحلیلی، فیلم کوتاه و داستانی، مستند و عکس برای اداره کل(روابط عمومی) تبلیغات اسلامی در استان همدان  تا تاریخ ۲۲ فرودین ماه سال بعد ارسال کنند همه آثار باید امسال در رسانه‌های مجازی یا مکتوب منتشر شده باشد و امکان داوری اثار منتشر شده مربوط به سال قبل را نداریم محدودیتی هم برای تعداد آثار ارسالی در قالب‌های گفته شده برای هر شرکت کننده وجود ندارد.

 دشتکی محورهای ارسال آثار را هم فصل نیایش، اعتکاف، هفته ولایت، دهه کرامت، محرم، اربعین، سبک زندگی اسلامی، ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و رویکرد انقلابی جهادی مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی نام برد و افزود: امسال  وسومین جشنواره دین و رسانه را برگزار خواهیم کرد و مراسم معرفی افراد برتر این جشنواره هم اردیبهشت سال آینده است. هر عکاس هم اجازه دارد برای هر بخش ۱۰ قطعه عکس ارسال کند.

وی گفت: سال اول برگزاری جشنواره ۲۲۰ اثر و سال دوم هم ۷۱۰ اثر را دریافت کردیم و فقط آثار تولیدی سال ۹۷ که در رسانه های استان منتشر شده است را برای داوری می‌پذیریم.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.