مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: مرز دوغارون در شرق کشور فرصتی مناسب برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی در خراسان رضوی است.

مرز دوغارون فرصتی برای اشتغال در خراسان رضوی است
به گزارش قدس آنلاین،   محمدحسین صالحی در کارگروه ساماندهی مبادی مرزی که در فرمانداری تایباد برگزار شد، عنوان کرد: این معبر رسمی در شمال‌شرق خراسان‌رضوی به علت همجواری با کشور افغانستان روزانه شاهد تردد تعداد بی‌شماری مسافر و خودروهای ترانزیت است که می‌تواند دغدغه‌های معیشتی و اقتصادی مرزنشینان در این استان را برطرف کند.
وی افزود: در راستای حمایت از تولید ملی و توسعه اشتغال در کشور، تمام دستگاه‌های اجرایی مستقر در مبادی ورودی استان به ویژه مرز دوغارون باید مبارزه با هرگونه قاچاق را در دستور کار خود قرار دهند و نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.
مدیر کل دفتر امنیتی و انتظامی خراسان رضوی، اظهار کرد: این معبر رسمی پل اتصالی این استان با کشور افغانستان و برخی کشورهای آسیای میانه است از این‌رو ساماندهی مرزها حائز اهمیت بوده و در توسعه اقتصادی کشور تأثیرگذار است.
در ادامه این جلسه فرماندار تایباد گفت: ساماندهی مرز دوغارون سبب خواهد شد تولید، اشتغال، صادرات و ترانزیت با توجه به منافع ملی در این منطقه رونق پیدا کند.
حسین شرافتی‌راد افزود: تمام سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی در این گذرگاه رسمی وظایفی دارند که باید در چارچوب رعایت قوانین و پیروی از منویات رهبری اجرا شود.
وی ادامه داد: در شرایط حساس اقتصادی که با طراحی دشمنان بر جامعه حاکم شده است، برقراری امنیت و ساماندهی عبور و مرور از این معبر رسمی بسیار مهم بوده و می‌تواند در خنثی کردن نقشه شوم دشمنان درخصوص قاچاق کالا و ناامنی در مناطق مرزی نقش بسزایی ایفا کند.
نماینده عالی دولت در این شهرستان اظهار کرد: گمرک دوغارون با قدمت ۱۰۰ سال یکی از مهم‌ترین گمرکات صادراتی ایران محسوب می‌شود و سالانه بالغ بر یک میلیارد دلار انواع کالا از این گمرک به افغانستان صادر می‌شود.
گمرک دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.